اگر قصد خرید خانه دارید، به این نکات توجه کنید


چنانچه با قیمت های امروز، توانایی خرید یک واحد مسکونی را پیدا کنیم، بهتر است کمی بیشتر نسبت به پارامترها در انتخاب، حساسیت داشته باشیم. موارد زیر میتوانند جزء چک لیستی باشند که در انتخاب واحد مورد نظر قرار گرفته و غالباً در خرید منزل موثرند.


-آلودگی صوتی: برخی از ما حساسیت های خاصی، مثلا نسبت به سر وصدا داریم به نحوی که برای مثال در هنگام خواب یا برای مطالعه و… می بایست سکوتی در منزل حکم فرما باشد. نزدیکی واحد مورد نظر با اتوبان یا مکان های شلوغ شهری می تواند مخل چنین آسایشی برای ساکنینش بوده و موجب اذیت شود.
-عرض ها: اندازه عرض تمام قسمت ها، از کوچه گرفته تا راهرو، آسانسور، ورودی واحد و… در خرید منزل موثرند زیرا این مقادیر در مواقعی مانند اسباب کشی ها خود را به خوبی نشان می دهند.


-موقعیت واحد: اگر می خواهیم واحدی از یک مجتمع مسکونی را انتخاب نماییم، باید جهت جغرافیایی آن را مد نظر داشته باشیم؛ اینکه آپارتمان به سمت شمال است یا جنوب. این مورد در مسائلی مانند نور و دمای واحد موثر است. همچنین بهتر است درب ورودی واحد ها رو به روی یکدیگر نباشند.

اینکه در یک طبقه تعداد کمتری واحد قرار گرفته باشد هم امتیاز مثبتی به حساب می آید. برخی معتقدند در مجتمع های مسکونی هرچه طبقه واحد بالاتر باشد،البته به جز آخرین طبقه، بهتر است.
-امکانات: وجود پارکینگ مناسب، که دارای شیب و موقعیتی مطلوب برای جای پارک باشد، به خصوص برای خانم ها مهم است. همچنین دارا بودن پارکینگ مهمان امتیاز خوبی است که کاربردی خواهد بود.دسترسی به مغازه هایی مانند سوپرمارکت، نانوایی، میوه فروشی و… در خرید منزل حائز اهمیت است زیرا چنانچه این موارد در نزدیکی خانه نباشند مجبوریم برای کوچکترین خرید از خودرو استفاده کنیم و وقت بیشتری صرف کنیم.


-دیگر موارد: پارامترهای مهم در خرید منزل بیشتر از این موارد است که در ادامه به طور مختصر اشاره می کنیم. نور منزل- حتماً برای بررسی این مورد در دو وقت متمایز مثلاً روز و شب آن را بازدید کنید.

وجود بالکن؛ نمای خارجی و زیبایی داخلی؛ ظرفیت آسانسور؛ میزان شارژ ماهیانه آپارتمان؛ نحوه سیستم گرمایش و سرمایش؛ وجود تاسیسات اضطراری مخصوصاً در مجتمع های مسکونی به دلیل تراکم جمعیت ساکن؛ وجود انباری؛ همسایه ها-موردی که در خرید منزل بسیار مهم بوده و حتی دین نیز به آن اشاره کرده و بررسی آن را ضروری شمرده است. مواردی نیز مانند وجود مدارس باکیفیت برای برخی خانواده به طور خاص مهم است که آنها نیز به چنین پارامترهایی افزوده می شود.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.