پیش فروش مسکن، راهکاری برای خانه دار شدن

از جمله کالاهای ضروری و مصرفی برای زندگی، مسکن است و در این بین نحوه خرید مسکن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تهیه مسکن روش های مختلفی دارد و بسته به توانایی مالی افراد صورت می ‌گیرد. برخی از افراد با داشتن توانایی مالی مناسب، اقدام به خرید خانه می کنند.

برخی دیگر از افراد با توجه به شرایط مالی خود اقدام به رهن و اجاره مسکن می‌ نمایند. همه افراد در زندگی خود در پی داشتن آرزوی مالکیت خانه ای هستند که متعلق به خودشان باشد و از پرداخت رهن و اجاره که دستخوش نرخ تورم بوده و هر سال افزایش می یابد، رها شوند. افراد برای رسیدن به آرزوی خود اقدام به پس انداز کردن و استفاده از طرح های کمکی برای خرید خانه می کنند.

یک سری از سازندگان مسکن برای تسهیل در خرید پروژه های مسکن خود، اقدام به پیش فروش واحد های ساختمانی می کنند. سازندگان با پیش فروش کردن واحدها در واقع ارزش سرمایه خود را حفظ می کنند و به دنبال آن بعد از اتمام ساخت ساختمان، از ارزش افزوده پیش فروش هم بهره ‌مند می‌ شوند. کسانی که قصد خرید خانه دارند نیز با استفاده از طرح های پیش فروش می توانند در ابتدا مقدار کمی از مبلغ ملک را بپردازند و در طی ساخت واحدها به صورت قسطی مابقی مبلغ واحد را پرداخت کنند.

نکته حائز اهمیت در خرید ملک از طریق پیش فروش این است که خریدار باید تمام بندهای قرارداد تنظیم شده را با دقت کافی بخواند. هر بند از قرارداد پیش فروش ساختمان می ‌تواند خیلی مهم باشد و نفع و ضرری را به همراه داشته باشد. برای نمونه یکی از بندهایی که اصولاً در برخی از قراردادها بیان می‌ شود این است که واحد معامله شده به رویت خریدار رسیده و خریدار از وضعیت واحد اطلاعات کامل دارد.

شما باید این نکته را مدنظر بگیرید که واحدی که هنوز احداث نشده به چه صورت به رویت شما رسیده است و به هیچ وجه نباید قبول کردن این بند از چنین قراردادهایی را انجام دهید.

بندهای مختلف قرارداد باید بین خریدار و فروشنده شفاف ‌سازی شود. یکسری از افراد به دلیل دقت پایین در خرید خانه های پیش فروش شده و امضا کردن قراردادهای تنظیم شده توسط آنها، در هنگام تحویل خانه دچار مشکلات متعدد می شوند و یا حتی در برخی از موارد سرمایه خود را از دست می دهند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.