خرید آپارتمان در خارج از کشور؛ کاری درست یا غلط؟

بررسی ها نشان می دهد که این روزها تبلیغات آپارتمان مجلل و زیبا در خارج از کشور باعث شده است که بسیاری از افرادی که توان خریداری چنین منازلی را دارند، اقدام به خرید آن ها در خارج از کشور کنند. در این تبلیغات کشورهای مالزی، ترکیه و دبی بیشتر به چشم می آیند.

همچنین چشم اندازها زیبا و دریافت ویزای اقامتی از تبلیغاتی است که بیشتر به آن پرداخته می شود.
با افزایش این تبلیغات عده ای فریب آن ها را می خورند و تمام سرمایه خود را از کشور خارج می کنند و به امید خرید منازل و آپارتمان های لوکس در کشورهای خارجی سرمایه گذاری می کنند. این امر جز از بین رفتن سرمایه آن ها چیزی را به همراه ندارد. هرچند در معدود مواردی ممکن است سودآور باشد اما درصد آن بسیار پایین بوده و نیاز به تجربه و تخصص در زمینه خرید آپارتمان در خارج از ایران دارد.

نوسانات اقتصادی کشور و افزایش قیمت دلار و طلا باعث شد که عده ای سرمایه خود به کشور هایی مثل ترکیه انتقال دهند و در بخش املاک آن کشور سرمایه گذاری کنند. بررسی ها نشان می دهد که این نوع سرمایه گذاری ها در کشورهای دیگر با شکست روبرو خواهد شد.

زیرا بیشتر این واحدها پس از گذشت چند سال از ساختشان مصادره می شود و افراد با ورشکستگی مواجه می شوند. در واقع عدم اطلاع از قوانین کشورهای هدف، از مهمترین دلایل شکست سرمایه گذاری در زمینه املاک در کشورهای خارجی است.

با توجه به این نکته هیچ کدام از دفاتر مشاورین املاک مجوز فروش واحدهای مسکونی در خارج از کشور را ندارند، اگر هر کدام از دفاتر اقدام به فروش چنین واحد هایی کنند متخلف به شمار می آیند و با آن ها برخورد قانونی می شود.

با توجه به افزایش قیمت آپارتمان در ایران بهترین راه برای سرمایه گذاری هموطنان بازار املاک ایران است که می تواند به رشد اقتصادی کشور نیز کمک شایانی کند. همچنین با سرمایه گذاری در کشور می توان به ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کرد و آمار بیکاری را کاهش داد.

آمارها نشان می دهد که سرمایه گذاران تلاش کردند که در کشور ترکیه و در بخش املاک سرمایه گذاری کنند و این در حالی است که هم اکنون کشور ما نیاز به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی دارد. با این حال تنها یک سوم از این میزان در کشور تولید می شود و مابقی آن در سایر بخش ها سرمایه گذاری می گردد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.