کدام طبقه از ساختمان را انتخاب کنیم؟

زندگی آپارتمان نشینی و سکونت در یک برج چند طبقه پارامترهای خود را دارد. افراد برای خرید یک واحد مسکونی در یک برج می‌ توانند با توجه به شرایط مورد علاقه خود تصمیم بگیرند که در کدام ضلع ساختمان و در کدام طبقه خانه خود را انتخاب کنند.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین طبقه آپارتمان کدام است و طبقات پایین آپارتمان بهتر است یا طبقات بالای آن؟

به عنوان یک اصل اولیه در آپارتمان نشینی می توان گفت افراد باید به نسبت شرایط و سلیقه خود و نیازهایی که مدنظرشان است طبقه دلخواه خود را انتخاب کنند. حال به صورت کلی به پارامترهای انتخاب طبقه واحد مسکونی می پردازیم که می تواند برای بعضی از افراد مهم و برای برخی دیگر غیر ضروری باشد.

رفت و آمد

به صورت واضح و مشخص طبقه اول ساختمان از دیگر طبقات دسترسی راحت تر و آسان تری دارد. در آپارتمان هایی که فاقد آسانسور هستند قطعا طبقه اول بسیار مناسب است. برای افرادی هم که سن بیشتری دارند طبقه اول بسیار بسیار مطلوب تر به نظر می رسد.

به ویژه ممکن است رفتن برق باعث شود که آسانسور یک ساختمان کارایی خود را از دست بدهد و در نتیجه افراد برای رفت و آمد به منزل مسکونی خود مشکل داشته باشند. در نتیجه طبقه اول می‌ تواند همواره برای آنها مناسب تر باشد.

هزینه خرید و اجاره

به صورت کلی خانه های طبقات پایین چه برای فروش و چه برای اجاره ارزان تر هستند. در طبقه اول مورد مهم هزینه بیشتر، طول عمر است. طبقه اول به دلیل قرارگیری بر روی پارکینگ در فصول سرد سال بسیار سردتر از طبقات دیگر است. البته برعکس این مورد را در طبقات بالای ساختمان در فصول گرم سال داریم که طبقات بالا بسیار گرمتر از طبقات زیرین هستند.

چشم انداز

از جمله ویژگی های برتر طبقات بالای ساختمان چشم انداز آن است و شهر و یا مناطق از بالای ساختمان قابل رویت است. طبقات پایین ساختمان چشم انداز خاصی ندارند.

سر و صدا

معمولا در طبقات اول ساختمان صدای رفت و آمد بیشتر است. همچنین صدای بیرون آپارتمان هم بیشتر به گوش می رسد. در صورتی که طبقات آخر سر و صدا بسیار کمتر است.

فشار آب و رطوبت

طبقات بالا در زمان های پر مصرف آب از فشار پایینی برخوردار هستند و در بعضی موارد دچار قطعی آب هم می شوند. طبقه بالای ساختمان ممکن است با مشکلاتی چون خرابی ایزوگام و رسیدن رطوبت به سقف نیز مواجه شوند

جمع‌بندی

طبق موارد گفته شده خانه ها در طبقات مختلف معایب و محاسن مختلفی دارند. طبقات میانی ساختمان ها از مجموع معایب و محاسن گفته شده از شدت کمتری برخوردار هستند. افراد با توجه به شرایط و سبک زندگی خود باید با در نظر گرفتن معایب و محاسن گفته شده بهترین طبقه دلخواه خود را در زمان خرید خانه انتخاب کنند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.