قبل از امضاء قرارداد اجاره…

بر اساس مطالعات صورت گرفته هر ساله تعداد متقاضیان اجاره واحدهای مسکونی افزایش می یابد، اما رشد عرضه این واحدها متناسب با میزان رشد تقاضا نیست و بنابراین هر سال یافتن واحد مسکونی مناسب برای افراد مستأجر سخت تر می شود. بنابراین در برخی اوقات مستأجرین تحت فشار و بدون انجام بررسی های لازم اقدام به عقد قرارداد اجاره می کنند. اگرچه تعهداتی که در یک قرارداد رهن و اجاره وجود دارد بسیار کمتر از یک قرارداد خرید یا فروش است؛ اما این مسأله نباید باعث شود به راحتی حقوق خود در قراردادهای رهن و اجاره را نادیده بگیریم.
انتخاب سریع و بدون تأمل در اجاره واحد مسکونی باعث به وجود آمدن مشکلات فراوان احتمالی و مشاجره با صاحب خانه می شود. در نهایت با تداوم این روند مستأجران هر ساله ناچار به جابه جایی خواهند بود و هزینه های جابه جایی در طول سالیان کمرشکن خواهد شد. پیشگیری از به وجود آمدن مسائل و مشکلات احتمالی در هنگام عقد قرار داد، مانع از فشارهای روحی و هزینه ای ناخوشایند خواهد شد. در ادامه به بررسی سه نکته مهم در قراردادهای رهن و اجاره می پردازیم.

املاک منطقه 22
بررسی درست متن اجاره نامه

خوشحالی ناشی از یافتن یک منزل مناسب نباید شما را از خواندن دقیق متن اجاره نامه منصرف کرده و شما را برای سریع تر امضا کردن قرارداد تحریک کند. عجله در امضا قرارداد می تواند عواقب مالی و ناراحتی های فراوانی را به شما تحمیل کند. اگرچه در ظاهر همه قراردادهای اجاره شبیه هم هستند، اما ممکن است مفادی در آن وجود داشته باشد که با تمایلات شما مغایر باشد. در هنگام عقد قرارداد به مواردی همچون روز شروع موعد قرارداد، محدودیت های درنظر گرفته شده، مبلغ شارژ و قبوض دقت کنید.
بیمه مستأجر
بیمه مالک به هیچ عنوان نمی تواند شما را در برابر بلایای طبیعی و حوادثی همچون حریق پوشش دهد. اگر وسایل شما به سرقت برود مالک هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام برای امضاء قرارداد اجاره نسبت به این نکته مهم توجه داشته و برای دریافت خدمات بیمه ای از بیمه اجاره نشینی استفاده کنید و خود را در برابر آسیب های مالی و جانی احتمالی ایمن کنید.

فهرست‌برداری از خسارات کنونی

قبل از اینکه آپارتمان را از مالک تحویل بگیرید به دقت همه زوایای آن را بررسی کنید و در صورتی که گوشه ای از ساختمان دچار ایراد است و یا رنگ رفتگی و خرابی دارد، آن را به مالک گوشزد کرده و در قرارداد اجاره ذکر کنید. در غیر اینصورت مجبور به پرداخت خسارت بدون دلیل در پایان قرارداد خواهید شد. حتی می توانید برای محکم کاری از محل خسارت دیده عکس بگیرید و به قرارداد ضمیمه کنید.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.