بهترین زمان برای اجاره خانه

از قدیم بهترین فصل از نظر افراد برای اجاره خانه فصل تابستان بوده است زیرا میخواهند قبل از ورود به فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اسباب کشی کنند وفرزندانشان برای ورود به مدرسه درگیر دشواری های اسباب کشی نشوند ،ولی ایا این باور که تابستان بهترین فصل جا به جایی است باور درستی است؟
فصل تابستان به دلیل تقاضای بسیار زیاد افراد برای خانه فصلی است که از لحاظ وجود خانه های بسیار برای انتخاب فصل خوبی است اما چند مشکل هم در رابطه با این فصل وجود دارد به دلیل وجود تقاضای بسیار شما فرصت زیادی برای تصمیم گیری ندارید ممکن است شما امروز خانه ای را بپسندید اما تا اقدام برای اجاره کنید خانه به شخص دیگری اجاره داده شود،مشکل بعدی این است چون متقاضی بسیار است اگر شما بخواهید از مالک خود تخفیف بگیرید قادر به این کار نیستید زیرا که مشتری های بسیاری وجود دارد که با همین قیمت حاظر به اجاره این خانه هستند .
پس باید از این فکر سنتی که بهترین فصل برای اجاره تابستان است صرف نظر کنید چون به ضرر شما میشود.
حال این فکر به ذهن می اید که اگر تابستان بهترین فصل نیست پس چه زمانی اقدام کنیم بهتر است؟جواب این سوال از نظر کارشناسان املاک متفاوت است همه بر روی یک فصل اتفاق نظر ندارند .بعضی افراد پاییز و زمستان را بترین فصل میدانند وبرخی دیگر بهار رادر ادامه برخی از این نظرات را با هم میبینیم.
از نظر مشاور املاکی که در شرق تهران مشغول به کار است بهترین فصل برای نق وانتقالات اجاره ماه دهم تا دوازدهم است زیرا در این ماه ها پول کمتری پراخت میشود وافراد با پول کمتری حاظر به اجاره خانه هایشان میشوند.
مشاور املاک دیگری که در شمال تهران مشغول به کار است بهترین فصل اجاره کردن خانه را فصل بهار و ماه اردیبهشت میداند زیرا دراین ماه تقاضا به کمترین مقدار خودش میرسد و مالک مبلغ پیشنهادی خود را پایین میاورد.در این ماه اکثر مالک هایی که پول پیش کمتری واجاره بیشتری میخواهد مجبور میشوند در این مورد کوتاه بیایند و مستاجر به خواسته هایی که دارد در اکثر موارد میرسد.
از نظر مشاور املاکی که در غرب تهران مشغول به کار است بهترین فصل برای اجاره پاییز و زمستان است چون در فصل تابستان اکثر افراد خانه های مورد نظرشان را اجاره کرده اند پس در پاییز و زمستان تعداد متقاضی ها بسیار کاهش یافته است وافراد انتخاب های بسیار بیشتری با قیمت کمتر دارند.
بر طبق نظرات اکثر مشاورین املاک بهترین فصل برای اجاره کردن خانه فصل پاییز و زمستان است و بهترین فصا اجاره دادن خانه برای خانه فصل تابستان است .امید وارم با توجه به نکته های بالا برای انتخاب فصل هوشمندانه تصمیم گیری کنید.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.