تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن تا پایان شهریور ماه

بانک مسکن از سال گذشته اقدام به ارائه تسهیلات ویژه مسکن به زوجین خانه اولی و افراد مجرد کرده است. این اقدام در جهت افزایش قدرت خرید مسکن در شهرها برای کسانی که صاحب خانه نبوده و نیاز به خرید مسکن دارند ارائه گردیده است. به نظر می رسد این طرح بتواند در شرایط فعلی بازار مسکن راهگشا باشد.

محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر از تمدید سه ماهه پرداخت تسهیلات مسکن داده و این تسهیلات تا پایان تابستان در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد. علت تمدید، این تسهیلات بهبود شرایط تقاضا و همچنین افزایش قدرت خرید مردم بیان شده است. این تسهیلات نیاز به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارد و کسانی که از این طرح استفاده می ‌کنند با توجه به شرایطی که دارند از سقف تسهیلات بهره ‌مند می ‌شوند.

سقف تسهیلات مسکن با توجه به جمعیت هر شهر مشخص شده است. برای افراد مجرد با توجه به محل سکونت شان بین ۴۰ تا 60 میلیون تومان و سقف تسهیلات برای زوجین نیز بین ۶۰ تا 100 میلیون تومان مشخص شده است. نکته قابل توجه این تسهیلات این است که در صورتی این تسهیلات به اشخاص تعلق می گیرد که از سقف این تسهیلات استفاده کنند و اگر مبلغی کمتری نیاز داشته باشند، بانک قادر به پرداخت تسهیلات از طریق تسهیلات بدون سپرده نخواهد بود.

مدیر اعتباری بانک مسکن همچنین در این زمینه اشاره کرده که در کنار تسهیلات مسکن، از دیرباز تسهیلاتی هم به عنوان وام جعاله به متقاضیان ارائه می گردد که استفاده از این وام جعاله، سقف تسهیلات را به نسبت جمعیت شهرها بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان برای متاهلین فراهم می ‌کند. افراد مجرد نیز می توانند بین 70 تا 90 میلیون تومان دریافت کنند.

امکان استفاده از این تسهیلات با تمدید صورت گرفته فقط برای افرادی است که تا شهریور ماه سال جاری تشکیل پرونده داده باشند. سود تسهیلات بدون سپرده ۱۸ درصد و مدت زمان برگشت این تسهیلات همانند وام جعاله ۵ ساله تعیین شده است. میزان مبلغ اقساط این تسهیلات هم برای مجردها و هم برای هر کدام از زوجین هر نفر ۲۵۴ هزار تومان تعیین گردیده است.

نکته قابل توجهی که به عنوان یکی از شرایط این تسهیلات بیان می شود این است که افرادی که بخواهند اقدام به ساخت مسکن در بافت فرسوده بنمایند باید سود تسهیلات را به میزان 16 درصد بپردازند که خود نوعی انگیزه برای افراد وام گیرنده برای احیای بافت فرسوده خواهد بود.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.