خبرهای خوب برای اجاره نشین ها

با شروع فصل پاییز بازار اجاره از تب و تاب تابستانه خود رها شده و در حال حاضر آرامش نسبی به این بازار برگشته است. در فصل تابستان به دلیل بالا رفتن قیمت خانه و زمین، میزان مبلغ رهن و اجاره مسکن نیز افزایش یافت. همین موضوع خانواده های مستاجر را با مشکل رو به رو ساخت. برخی از خانواده ها به اجاره خانه های کوچکتر رو آورده و برخی نیز به مناطق دورتر شهر تهران مهاجرت کردند تا بتوانند خانه ای با اجاره بهای مناسب پیدا کنند. بالا رفتن قیمت املاک تاثیر زیادی نیز در نقل و انتقال از شهرهای بزرگ به حاشیه ها داشته است.

از مهرماه که تب و تاب بازار اجاره املاک کم شد، میزان فایل های رهن و فایل هایی که قابل تبدیل هستند افزایش یافته است. به گفته مشاوران املاک، در تابستان که هزینه اجاره ملک با افزایش رو به رو شده بود، خانواده ها به دنبال اجاره املاک با متراژ کوچک در حد 60 تا 80 بوده اند. خانواده هایی نیز که در خانه های اجاره ای با متراژ بالاتر زندگی می کردند، ناگزیر به اجاره مسکن با متراژ کم شده بودند و در حال حاضر در چنین املاکی زندگی می کنند.

خانه هایی که دارای متراژ کم با یک خواب هستند نیز مورد توجه خانواده های دارای فرزند نبوده و این خانه ها بیشتر با استقبال زوج های جوان رو به رو می شوند. در حال حاضر با توجه به ماه های محرم و صفر که ازدواجی انجام نمی شود، عملا استقبال از خانه های یک خوابه به شدت کم شده است.

با توجه به شرایط پیش آمده و نبود تقاضای زیاد از سوی مستاجران برای اجاره املاک، این بازار به حالت منعطف درآمده و فایل های رهن کامل خانه افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، املاکی نیز با شرایط قابل تبدیل ارائه می شوند به این صورت که رهن خانه جایگزین اجاره ماهیانه بشود. این موضوع به صورت توافقی بین مالک و مستاجر مشخص می شود.

املاک منطقه 22
به گفته برخی از صاحب نظران زمزمه های افزایش مجدد نرخ سود بانکی سبب شده تا مالکان میل بیشتری به ارائه رهن خانه داشته باشند تا با قرار دادن پول در بانک سود ماهیانه خوبی دریافت کنند. همین موضوع تاثیر مثبت خود را بر روی علاقه مندی صاحبان املاک برای رهن کامل ملک خود به مستاجران، حتی به قیمت هایی به مراتب کمتر از تابستان، داشته است. امید است با ادامه این روند، مستاجران وضعیت بهتری برای اجاره ملک داشته باشند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.