خرید املاک در ترکیه توسط ایرانی ها

با توجه به التهاب های به وجود آمده در بازار مسکن و املاک، این روزها خبرهایی از خرید ملک در کشورهای همسایه توجه همگان را به سمت خود جلب کرده است. آمار های غیر رسمی منتشر شده حاکی از آن هستند که از ابتدای سال جدید بیش از 1000 واحد مسکونی در ترکیه توسط ایرانیان خریداری شده است. این املاک شامل ویلا و آپارتمان هستند که قیمت آن ها از 160 هزار دلار شروع می شود.

با توجه به اتفاقات اخیر و پایین آمدن ارزش پول ملی ایران عده ای برای بالا رفتن ارزش افزوده سرمایه خود شروع به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر کرده اند. یکی از کشورهایی که ایرانیان در آن سرمایه گذاری در حوزه املاک کرده اند کشور ترکیه است.

عده ای از هموطنان ما در بخش ساخت و ساز و همچنین خرید مسکن در این کشور سرمایه گذاری کرده اند که آمارها نشان می دهد که تعداد قابل توجهی هستند.
شاید به این دلیل است که در چند سال اخیر قیمت ملک در ترکیه افزایش نداشته و با نوسان و شوک قیمتی رو به رو نشده است. همچنین این کشور تسهیلات خوب و مناسبی را برای ساخت و ساز در زمینه املاک ارائه می دهد.

قطعاً یکی از عوامل موثر در سرمایه گذاری در بخش املاک وجود تسهیلات مناسبی است که کشور ترکیه برای افراد سرمایه گذار اعم از داخلی و خارجی در نظر گرفته است. این امر به پیشرفت و وارد کردن سرمایه گذار به کشورها کمک شایانی می کند. همچنین در نظر داشته باشید که افزایش ساخت و ساز باعث اشتغالزایی نیز می شود که در این زمینه کشور ترکیه به موفقیت هایی خوبی در حوزه املاک دست یافته است.

ترکیه یکی از کشورهایی است که روابط تنگاتنگی با ایران دارد. اقتصاد این کشور بیشتر وابسته به بخش خصوصی است و این بخش نقش ویژه ای در اقتصاد کشور خود دارد. همچنین بخش های خصوصی ترکیه علاقه بسیاری برای همکاری با ایران دارند.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که بخش خصوصی تاثیر فراوانی بر توسعه ساخت و ساز در این کشور داشته است و شاید یکی از دلایلی که باعث می شود ایرانیان علاقه به سرمایه گذاری در قسمت ساخت و ساز و خرید املاک در این کشور را داشته باشند حمایت بخش خصوصی است.
در ایران بیشتر حمایت ها توسط دولت انجام می شود و بخش خصوصی توانایی لازم را برای حمایت افراد و سرمایه گذاری های مختلف ندارد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.