سرمایه گذاری در منطقه ی ۲۲

در حال حاضر منطقه ۲۲ جزو مناطقی از تهران است که امکان پیشرفت زیادی در اینده طبق نظر کارشناسان املاک برای ان وجود دارد. به خصوص در حاشیه دریاچه مصنوعی چیتگر از ابتدای طرح این دریاچه مورد استقبال بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفت.

حال با گذشت زمان که این دریاچه مصنوعی چیتگر آبریزی و تکمیل شده است قیمت واحدهای مسکونی و زمین‌های مشرف به دریاچه از افزایش برخوردار شده است.یک فعال بازار مسکن در منطقه 22 واقع در شهرک راه آهن رابطه با تاثیر دریاچه چیتگر بر بازار مسکن این منطقه به «دنیای اقتصاد» گفت: قبل از اینکه دریاچه چیتگر طراحی و اجرا شود قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحدهای مسکونی در حاشیه این دریاچه حدود 3 تا 4 میلیون تومان برآورد می‌شد، اما سال گذشته با اتمام پروژه و بهره‌برداری از این دریاچه قیمت پیشنهادی این دسته از واحدهای مسکونی به 5 تا حدود 7 میلیون تومان نوسان پیدا کرد.

طبق نظر کارشناسان اینده سرمایه گذاری در منطقه ی۲۲ بسیار روشن است.به دلیل پروژه های بزرگی مانند بازار بزرگ ایران(بازار بزرگ ایران واقع در منطقه ی ۲۲ به عنوان یکی از ۵ بازار برتر جهان بین دو کلان شهر ایران یعنی تهران و کرج قرار دارد)و ساخت برج های لوکس متعدد دارای امکانات کامل رفاهی این پیشبینی بسیار مشهود است.
یکی دیگر از ویژگی های منطقه ی۲۲ ،دسترسی اسان به اتوبان ها است.منطقه ی ۲۲،در سطح تهران وبین شهری دسترسی بی نظیری دارد.دسترسی های منطقه ۲۲ عبارت اند از:۱)ازادراه تهران-کرج ۲)بزرگراه تهران شمال
بزرگراه در حال احداث تهران شمال به عنوان شریان اصلی شما به جنوب کشور ،پس از احداث به مسیر اصلی تبدیل خواهد شد.
جمعیت منطقه ی۲۲ در سال ۱۳۹۵ حدود صد وپنجاه هزار نفر براورد شده است و پیشبینی میشود،این جمعیت تا سال ۱۴۰۴ به ۴۵۰ هزارنفر برسد که این موضوع افزایش تقاضا در این منطقه را نشان میدهد که نشانه این است که برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.
رفت و امد های بسیار شهروندان برای استفاده از خدمات عمومی موجود در منطقه ی ۲۲،جمعیت بسیاری را به سمت منطقه روانه میکند .وجود چنین ظفیت هایی در منطقه میتواند این منطقه را از نظر جغرافیایی به قطب بزرگ اقتصادی تهران تبدیل کند.
منطقه ی ۲۲،به دلیل داشتن مراکز علمی و پژوهشی متعدد ،قطب علمی-تحقیقاتی کشور نامیده شده است.از جمله ی این مراکز علمی میتوان به دانشگاه های علامه طباطبایی،پیام نور و علوم انتظامی،پژوهشگاه پلیمر،دانشکده ژنتیک،پژوهشگاه فنی مهندسی وزیست فناوری،پژوهشگاه صنعت نفت دانشگاه صنعتی شریف،دارو سازی آترا اشاره کرد.
این منطقه باتوجه به تعریف واجرای پروژه های بسیار مهم اموزشی،درمانی،اداری،
تجاری ،فرهنگی و ارائه خدمات ویژه به شهروندان و… به قطب گردشکری تهران تبدیل خواهد شد ورونق اقتصادی ویژه ای ایجاد خواهد کرد.
باتوجه به خصوصیات بالا منطقه ۲۲ بسیار قابل توجه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مسکن واقع شده است و سرمایه گذاری در ان اینده روشنی خواهد داشت.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.