قبل از فروش منزل…

هنگامی که قصد فروش منزل خود را دارید باید به چندین نکته توجه نمایید. ظاهر ساختمان باید به گونه ای باشد که در زمان مراجعه خریدار برای مشاهده ملک، بی دلیل از ارزش منزل کاسته نشود؛ چون که این ارزش در نگاه اول به ظاهر منزل بستگی دارد.

املاک منطقه 22

گاهی پیش می آید که یک خانه از لحاظ پیکربندی و اسکلت و یا از لحاظ به کارگیری سیستم های تأسیساتی و الکتریکی در حد مطلوبی می باشد ولی چون این موارد در ظاهر قضیه مشهود نیست، تاثیر بسزایی بر روی ارزش منزل نمی گذارند. امور جزیی که در ادامه به آن اشاره می گردد و رسیدگی به آنها نیز ساده و سریع بوده، بر ارزش ملک کاملاً تأثیرگذارتر خواهند بود.

عدم رسیدگی به موارد زیر این اجازه را به مشتری خواهد داد تا قیمتی که میل خودش هست را به عنوان ارزش واقعی منزل شما مطرح کند.

نمای ساختمان

اولین صحنه ای که مشتریان از خانه شما مشاهده می کنند و شاید بیشترین تاثیر را در ارزش منزل داشته باشد. گاهی بیشترین هزینه ها توسط مالک برای یک نماکاری صورت گرفته، اما چون به صورت سلیقه ای و بدون مشورت در مورد نحوه نماکاری تصمیم گرفته شده، نه تنها به ارزش منزل خود اضافه نمی کند بلکه باعث کوری ذوق بازدیدکننده می گردد؛ در صورتی که شاید می توانست با هزینه ای کمتر، خانه خود را بهتر جلوه دهد.

تمیزی و نظافت ساختمان

قبل از ورود مشتری به منزل مورد نظر، حتما باید کل ساختمان تمیز شده باشد، زیرا مواردی مانند وجود چرک روی سرامیک ها، گرد و خاک بر روی طاقچه یا اپن آشپزخانه، سرویس های بهداشتی کثیف، وجود کاغذپاره و پلاستیک در گوشه و کنار و… قطعا ارزش منزل را در نظر خریدار پایین می آورد.

اگر فکر می کنید که این موارد هیچ ارتباطی با ارزش منزل شما ندارد، شما کاملا درست فکر می کنید. اما اگر خواستار این هستید تا سریع تر خانه خود را به فروش برسانید، بهتر است این نکات را ساده نگیرید.

آشپزخانه تمیز و شیک

شاید نیمی از تصمیم در هنگام خرید بر عهده همسر شخص خریدار بوده و وی نقش اساسی را در تصمیم گیری داشته باشد؛ پس بهتر است که محیط آشپزخانه که دارای حساسیت خاصی برای یک خانم می باشد .

از لحاظ مسائلی مانند تمیزی، کاشیکاری شیک، امکاناتی مانند هود، پنجره مناسب، کابینت های سالم و… از شرایط مطلوبی برخوردار باشد تا موجب افزایش ارزش منزل گردد.
مواردی دیگر نظیر کامل بودن لامپ و روشنایی ها، عدم به کار رفتن رنگ های مختلف و زیاد در منزل و… نیز بر ارزش گذاری منزل شما موثر خواهند بود.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.