چگونه به مشاور املاک اعتماد کنیم

خیلی از ما تصور بسیار نادرستی از مشاورین املاک داریم ،فکر اکثر مردم این است که با یک سرمایه اندک میشود یک مکان را اجاره کرد و با عقد قرار داد های بسیار یک شبه بسیار پول دار شد حتی بعضی از افراد با این فکر وارد املاک میشوند و به سرعت با شکست در این شغل مواجه میشوند.اما این فقط ظاهر شغل املاک است و از درون این شغل بسیار پیچیده است و هر کسی نمیتواند از عهده ان بربیاید.

در حال حاطر بسیاری از مشکلات معاملات در مسکن به دلیل وجود مشاورین املاک کم تجربه دراین کار است،این مشاوران که قوانین موجود در این صنف را نمیدانند با اشتباه طی قرارداد مشکلات زیادی را میتوانند برای شما بوجود بیاورند،بعضی ازین افراد حتی خودشان کلاه بردارند .بنابراین برای داشتن ارامش در معاملات خود باید یک مشاور املاک خوب بیابید.

اول از همه بررسی میکنیم که کار اصلی یک مشاور املاک چیست.با توجه به تعریف مشاور(مشاور کسی است که به کسانی که در مورد یک مورد خاص اگاهی ندارد کمک میکند که در ان مورد اگاهی کسب کنند و بتوانند تصمیم درستی بگیرند)،یک مشاور املاک علاوه بر مشاوره دادن برای انتخاب مکان مناسب باید به قوانین حقوقی موجود در معاملات ملک هم متخصص باشد تا بتواند قرارداد مناسب وبدون اشکالی برای شما تهیه کند.

حال چگونه بفهمیم که مشامور املاک ما فردی ماهر در زمینه ی حقوقی است.توجه داشته باشید که کار یک مشاور املاک فقط نشستن،با تلفن حرف زدن ویا خانه نشان دادن به مردم نیست،مشاور املاک کسی است که ضامن حقوقی برای قراردادهاست و اگر قرارداد شما به مشکلی بخورد اولین کسی که باید پاسخ گو باشد مشاور املاک است.اولین کاری که یک مشاور املاک باید انجام دهد این است که مطمئن شود شما نام خود را درست گفته باشید

برای این کار لازم است که شناسنامه و کد ملی طرفین را بررسی کند .اگر شما در هنگام قرار داد متوجه شدید که فقط اطلاعات شما چک شده است از مشاور خود بخواهید که حتما اطلاعات طرف مقابل شما هم چک کنند .
کار مهم دیگری که به عهدهی مشاور است نوشتن قول نام است که باید همه جزئییات قرارداد به طور کامل در ان ذکر شود و اگر مسئله حقوقی در مورد قرارداد شما وجود دارد مشاور شما باید کامل به شما توضیح دهد .در این مرحله اگر شما قصد امتحان مشاور خود را داشتید میتوانند در هنگام قرارداد چند سوال حقوقی اماده کنید و میزان دانش مشاور خود را بسنجید.

نکته دیگری که توجه به ان مهم است گرفتن کد ره گیری است ،پس از دریافت کد رهگیری برای شما کدتان را پیامک میکنند، حتما به سایت ثبت معاملات و املاک کشور بروید و با وارد کردن کد ره گیری و کد ملی از صحیح بودن کد ره گیری اطمینان حاصل کنید.
با توجه به مطالب بالا قبل از پیدا کردن خانه مناسب،به فکر پیدا کردن یک مشاور املاک مناسب ،مسلط به امور حقوقی، برای پیدا نشدن مشکل های اتی باشید.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.