آپارتمان های نقلی در تهران همچنان پرطرفدار

بررسی ها نشان می دهد که حدود 20 درصد از معاملات ملکی مربوط به منازل زیر 55 متر است که تقریبا بیشترین درخواست در بازار املاک را دارند.

گزارشات نشان می دهد که تا روز 14 مرداد 1397 بیش از 4476 مورد خرید فروش املاک در پایتخت انجام شده که از این تعداد حدود 979 مورد منازلی هستند که زیر 55 متر زیر بنا دارند. این تعداد حدودا 20 درصد از کل معاملات املاک در تهران است.

بررسی ها نشان می دهد که در تیر ماه سال گذشته بیشتر معاملات املاک مربوط به منازل 60 تا 70 متر مربع بوده که بیش از 15 درصد از معاملات املاک را در بر داشته است. همچنین در نظر داشته باشید که واحدهایی با زیر بنای زیر 80 متر مربع بیش از 55 درصد از معاملات املاک را به خود اختصاص داده اند.

تجربه نشان داده است که هرگاه بازار ارز دچار نوسان می شود بازار املاک نیز ملتهب شده و مشکلات فراوانی به وجود می آید. التهابات ماه های اخیر بازار ارز باعث افزایش قیمت در بخش املاک گردید و این بازار را نیز با نوساناتی همراه کرد. اجرای سیاست گذاری جدید ارزی توسط دولت می تواند یکی از عوامل جلوگیری از رکود در بازار املاک باشد.

افزایش بی رویه قیمت ها در بازار املاک باعث کاهش معاملات در پایتخت شده است. معاملات املاک امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته حدود 7 درصد کاهش یافت. بانک مرکزی اعلام کرده است که قیمت املاک در پایتخت به طور متوسط در هر متر حدود 460 هزار تومان افزایش یافته و به رقم 6 میلیون 970 هزار تومان در هر متر مربع رسیده است.

این شرایط نشان دهنده این است که بازار ملک و املاک شرایط مناسبی ندارد و دولت باید توجه بیشتری به آن داشته باشد.

آنچه که مشخص است حتی اگر شرایط بازار مسکن به سمت رکود پیش برود، همچنان ساختمان های نقلی طرفداران بیشتری دارند. این نوع آپارتمان ها هم قیمت مناسبی دارند و هم برای اقشار مختلف مردم مناسب هستند. البته در صورتی این آپارتمان ها مورد توجه قرار می گیرند که نقشه مناسب و ساخت خوبی داشته باشند.

اگر طراحی دکوراسیون داخلی یک آپارتمان نقلی و همچنین نقشه آن خوب و حرفه ای باشد، زندگی کردن در آن نیز به سادگی امکان پذیر است. همچنین کیفیت ساخت نیز در فروش املاک نقلی در تهران بسیار پر اهمیت است. در ماه های گذشته ساختمان های با کیفیت با استقبال بیشتری از طرف متقاضیان خرید املاک مواجه بوده اند.

دپارتمان املاک برج بلند

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.