اجاره خانه با سکه و طلا؟

ملتهب شدن بازار طلا و ارز و به طبع آن ایجاد حباب شدید در بازار ملک و املاک، از مهمترین اتفاقات ماه های گذشته بوده است. همین موضوع باعث شده تا برخی اتفاقات جالب در پیرامون بازارهای مختلف بیافتد. اجاره بهای سکه ای یکی از جدیدترین رویدادها در بازار املاک تهران است که باعث روبرو شدن مستاجران با مشکلی جدید شده است.

با توجه به گزارش های به دست آمده و تحقیقات میدانی، یکی از شروط جدید صاحبخانه ها برای مستاجرها این است که اجاره بهایتان را با سکه بپردازید! متاسفانه بازار رهن و اجاره املاک در این روزهای گرم سال با نوساناتی همراه بوده است. افزایش قیمت اجاره ها و رهن ها امید هر مستاجری را نامید می کند.

شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا این قیمت های نجومی برای اجاره منازل اوکازیون در شمال و غرب تهران است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که متاسفانه این قیمت ها شامل تمام مناطق و محله های تهران می شود. شاید باور نکنید اما اینطور به نظر می رسد که برای اجاره بعضی از خانه ها باید کیسه هایی پر از دلار و طلا داشته باشید!!

افزایش قیمت ارز و طلا باعث شد بعضی از افراد سودجو در پایتخت به جای اجاره بها درخواست سکه یا دلار کنند. با توجه به این نکته که نرخ ارز و سکه همچنان رو به افزایش است تنها راه برای مقابله با این افراد سودجو برخورد قانونی با آن ها است. دولت باید سریعا با شناسایی این افراد که قصد سوداگری در دو بخش املاک و طلا را به صورت همزمان دارند، از بروز مشکلات جدید جلوگیری کند.

اگر این روزها به دنبال املاک مد نظر خود برای رهن و اجاره می گردید، در صورت برخورد با آگهی هایی که به جای رهن یا اجاره از شما سکه درخواست شده بود تعجب نکنید. در ادامه به چند نمونه از آگهی هایی که توسط افراد سودجو منتشر شده است اشاره می کنیم.

“یک واحد آپارتمان 50 متری در خیابان آذربایجان اجاره داده می شود. مبلغ رهن این واحد 10 سکه تمام بهار آزادی و اجاره ماهانه یک عدد و نیم سکه بهار آزادی است”

همچنین در آگهی دیگری آمده است که

“یک واحد 120 متری در منطقه دیباجی جنوبی تهران با رهن 40 سکه تمام بهار آزادی و اجاره ماهانه یک سکه تمام بهار به مستاجران اجاره داده می شود”

به افراد توصیه می شود که در صورت برخورد به چنین آگهی هایی به آن توجه نکنید و تلاش کنید که منزل مد نظر خود را با اجاره ها منطقی و اصولی پیدا کنید.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.