استقبال سرمایه گذاران از بازار ملک

با بالارفتن حجم معاملات بازار املاک و همینطور افزایش قیمت ها در مناطق مختلف، بار دیگر همچون گذشته سرمایه گذاران نسبت به ورود سرمایه خود به بازار ملک و ساختمان روی خوش نشان داده اند. بازار ملک و ساختمان تا قبل از ورود به دوره رکود سنگین 5 ساله، همواره به عنوان یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در بین سرمایه داران شناخته می شد.

چراکه بازار ملک با توجه به رشد معمول قیمت ها همواره بازگشت سرمایه مناسبی را برای افراد به همراه داشته است.
با توجه به ظهور نشانه های خروج از دوران رکود در اواخر سال گذشته، آرام آرام حجم معاملات ثبت شده توسط مشاوران املاک تهران بیشتر شده و همین امر باعث شده تا تغییر قیمت ها سیر صعودی به خود بگیرد. البته این افزایش قیمت ها در ادامه بروز افزایش تقاضا در بازار املاک است.

این تغییر در حجم معاملات تا جایی ادامه پیدا کرد که در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 19 هزار معامله ثبت شده که نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته شاهد رشد 17 درصدی بوده است. هرچند به دلایل مختلفی در خرداد ماه حجم معاملات شاهد کاهش 23 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه بود.

اما این کاهش حجم معاملات در خرداد ماه به دلیل هم زمان شدن با ماه مبارک رمضان طبق روال معمول سال های گذشته امری طبیعی تلقی می گردد. همچنین واکنش انفعالی مردم نسبت به افزایش بیش از اندازه برخی از نرخ ها به عنوان یکی دیگر از دلایل کاهش ثبت خرید و فروش در بازار املاک شناخته شده است.

افزایش نرخ مربوط به قیمت هر مترمربع از واحدهای مسکونی باعث شده تا بازهم همچون گذشته اقدام به ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بازار املاک به عنوان یکی از جذاب ترین راه های سرمایه گذاری بلندمدت مطرح شود. هرچند نبودن ثبات در بازار مصالح ساختمانی می تواند باعث شود تا برخی از سرمایه گذاران هنوز هم نسبت به محاسبات لازم در بازگشت سرمایه خود دچار تردید شوند.

همچنین یکی دیگر از مانع های اصلی افزایش سرمایه گذاری در بازار ساختمان را می توان عدم اطمینان از مردم از آینده پیش روی خود دانست. همین امر باعث شده تا افرادی که حاضر هستند ملک خود را به فروش برسانند نسبت به گذشته کاهش یابند و منتظر باشند تا قیمت های مورد معامله، سود بیشتری را برای صاحبان املاک به همراه داشته باشد.

در هرصورت با توجه به این حجم از معاملات می توان اطمینان داشت که درصد بالایی از معاملات ثبت شده مربوط به افرادی است که به قصد سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی خود اقدام به خرید در بازار ملک و ساختمان نموده اند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.