بازار املاک کساد است اما راکد نیست

در این روزهای بازار املاک شاهد کاهش معاملات هستیم. برخی منتظر هستند که تا با ادامه روند کاهش حجم معاملات در یکی دو ماه گذشته، قیمت ملک نیز کاهش یابد؛ اما قیمت ها تغییری را به خود راه نداده اند. رئیس اتحادیه املاک بیان کرد که در حال حاضر هیچ کالایی در کشور ارزان نشده که ما انتظار ارزانی بازار ملک را داشته باشیم!

رئیس اتحادیه املاک همچنین معتقد است که مسکن طبق گفته های بسیاری از کارشناسان، دچار رکود نشده است. در مقابل برخی از کارشناسان در روزهای گذشته بیان کرده اند که با توجه به کاهش معاملات ملکی، مسکن وارد رکود دوباره شده است که رئیس اتحادیه املاک این نظر را رد کرده است.

قلی خسروی اظهار داشت که در شرایطی می توانیم از رکود صحبت کنیم که هیچ معامله ملکی صورت نپذیرد. این در حالی است که در حال حاضر همچنان معاملات بسیاری در حال اجرا است. آمارها همچنان از برقرار بودن معاملات ملکی خبر می دهند با این تفاوت که به نسبت ماه های قبل با کاهش همراه بوده است.

قلی خسروی شرایط حال حاضر را حاکی از کسادی بازار املاک دانست نه رکود! در نیمه سال جاری حجم معاملات از سال گذشته بسیار بیشتر بوده و نمی توان به همین راحتی از شرایط رکود سخن گفت. وی همچنین گفت راجع به گرانی و ارزانی ملک نمی توان اظهار نظر کرد و به مردم راهکار خرید ملک یا نخریدن ملک در زمان های مختلف داد. در واقع وی معتقد است که مردم خود باید تصمیم به خریدن یا نخریدن ملک بگیرند. هیچ مسئولی نمی تواند نظر قطعی در مورد گران شدن یا ارزان شدن قیمت املاک بدهد.

املاک منطقه 22

با توجه به آمارهای بانک مرکزی نسبت به ماه های نخست سال کاهش در تعداد معامله های ملکی داشته ایم؛ اما به نسبت سال های قبل همچنان میزان معاملات افزایش داشته است. این بدان معناست که در حال حاضر خبری از رکود نیست و تنها با کاهش معاملات نسبت به ماه های پر التهاب قبلی مواجه هستیم.
شرایط اقتصادی کشور و گرانی در ارز و دیگر محصولات، باعث شده تا افراد در انجام معاملات خود محتاط عمل کنند. افزایش قیمت املاک نیز سبب شده تا قدرت خرید متقاضیان خرید ملک کاهش یابد و همین عامل نیز در کاهش معاملات نقش داشته است. در واقع کسادی علاوه بر دیگر بازارهای اقتصادی به سراغ بازار ملک نیز آمده است. راهکارهای متعددی برای ایجاد جنب و جوش در بازار املاک پیش بینی شده که در صورت اجرایی شدن می توان کسادی بازار املاک را از بین برد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.