دستور ساخت املاک جدید صادر شد

مدت زیادی بود که به واسطه برخی سیاست های عباس آخوندی که برخی کارشناسان هم آن را صحیح می دانستند، اتفاق خاصی در بازار املاک نمی افتاد. تلاش های صورت گرفته در این بازار نه تنها مشکلی را حل نمی کرد بر که روز به روز بر وضعیت بد بازار املاک می افزود. این مشکلات باعث شد تا نهایتا عباس آخوندی از وزرات راه و شهرسازی استعفا دهد تا وزیر جدید جای او را بگیرد.

حالا محمد اسلامی با کوله باری تجربه و با برنامه ای دقیق راهی وزارت راه و شهرسازی شده تا با تمام وجود برای حل مشکلات موجود در این بازار کاری کند. مشکلاتی که در طول چند سال گذشته ایجاد شده و در مدت 5 سال گذشته بر شدت آن ها افزوده شده است. خوشبختانه رئیس جمهور روحانی با انتخاب وزیر جدید سعی دارد تا مشکلات ایجاد شده را هرچه سر یعتر برطرف کند.

یکی از اولین اقدامات اساسی وزیر جدید راه و شهرسازی از زبان معاون وزیر به گوش رسانه ها رسید. این خبر حاکی از این است که وزیر محترم دستور آغاز به کار ساخت و ساز در کل کشور را صادر کرده است. موضوعی که اگر سریعتر اجرا شود کمک خواهد کرد تا سال آینده بسیاری از مشکلات کمبود املاک در کشور برطرف شود. البته این بار دولت تلاش دارد تا با استفاده از تجارب گذشته، مشکلات پیشین را تجربه نکند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که با دستور وزیر کارگروهی با نام کارگروه ویژه مسکن تشکیل شده که وظیفه دارند تمامی زیرساخت ها برای ایجاد املاک و عرضه آن را در سال های آتی فراهم کنند. به گفته حبیب الله طاهرخانی قرار است شهرهای جدیدی ایجاد شود که در این شهرها تا سال 1400 باید نزدیک به 200 هزار واحد مسکونه عرضه شود. این شهرهای جدید قرار است به گونه ای طراحی شوند که نیاز شهرهای مختلف را برطرف کنند و کاملا با توجه به نیاز ساخته شوند. در واقع خبری از مشکلات قبلی و املاک بدون متقاضی نخواهد بود.

املاک منطقه 22
نکته دیگری که مورد تاکید وزیر راه است، کیفیت ساخت است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار باشد تا مشکلی از نظر نوع ساخت چه از نظر نقشه و چه از نظر مصالح وجود نداشته باشد. در صورت باکیفیت بودن املاک، مشکلاتی که در مسکن مهر وجود داشت و باعث بی میلی خریداران شده بود، به وجود نخواهد آمد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.