نکاتی برای خرید یا اجاره املاک تجاری

با تغییر در سبک و سیاق کارها در چند سال اخیر، شاهد افزایش خریداری واحدهای تجاری هستیم. اغلب در مراکز شهرها ساختمان ‌هایی با کارایی اداری ساخته می شود. از نظر یک سری از افراد خرید ملک اداری با خرید ملک مسکونی تفاوتی ندارد؛ اما باید این نکته را مورد توجه قرار داد که کارایی ملک مسکونی با ملک تجاری بسیار متفاوت است و ملاک ها برای خرید یک ملک تجاری بسیار متفاوت از یک ملک مسکونی است. در ادامه به چندین ملاک مهم در خرید ملک تجاری می‌پردازیم.

اطمینان کسب کنید

شما باید مکان مورد نظر را به طور دقیق بررسی کنید که بعد از برپایی دفتر کار یا شرکت، خود سودآوری خوبی به همراه خواهد داشت یا خیر. همچنین باید به اطمینان برسید که از پس هزینه ‌های جانبی ملک تجاری انتخاب شده بر می‌ آیید یا خیر

نیازسنجی کنید

قبل از خرید یا اجاره ملک تجاری باید برای خود مشخص کنید که چه نوع ملکی برای کار شما مناسب است و چه نیازهایی دارید. باید مد نظر بگیرید که مکان شلوغ مناسب کار شما است یا مکانی آرام. همچنین متراژ دفتر مورد نیاز خود را هم باید بررسی کنید.

موقعیت اداری در آپارتمان های اداری

املاک اداری سه نوع هستند. املاکی که به صورت رسمی و سندی اداری هستند. این املاک مجوز زدن تابلو دارند ولی قیمت بالایی را به خود اختصاص می دهند.
املاکی که دارای سند مسکونی هستند اما به دلیل محل قرارگیری و موقعیت، مناسب برای استفاده از واحدهای اداری می باشند. در این گونه املاک فقط مالک اجازه دارد چند نوع دفتر کار راه اندازی کند. در غیر اینصورت شهرداری ملک را پلمپ می کند.

نوع آخر، املاکی است که مسکونی هستند و دارای موقعیت مسکونی هم هستند اما تفاوت با نوع دوم املاک اداری این است که مالک می تواند چند دفتر کار خاص برقرار سازد. شما می ‌بایست بسته به نوع فعالیت خود ملک مناسب را انتخاب کنید.

اهمیت پارکینگ را فراموش نکنید

پارکینگ همانند ملک های مسکونی در املاک اداری هم بسیار مهم است. علاوه بر پارکینگ، اگر ملک دارای کمد دیواری و یا انباری هم باشد، بسیار مطلوب است و می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند.

استفاده از محیط و دفتر اشتراکی

معمولا افراد در ابتدای کسب و کار خود نیاز به فضای بزرگی ندارند. مراحل اولیه کار، تعداد کارکنان زیاد نیست و هزینه و سود زیادی هم وجود ندارد. برای اجاره و خرید دفتر مناسب بهترین کار استفاده از دفاتر کار اشتراکی است. شما با چند نفر دیگر می توانید یک مکان را بگیرید و هر کدام به کار خود در یک مکان مشترک بپردازید.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.