آرامش بازار املاک در گرو تصمیمات وزیر بعدی!

در روزهای اخیر با خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی رو به رو شدیم. بخش املاک و مستغلات در سال جاری با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است که بخشی از آن متوجه تصمیماتی است که دولت و وزارت مربوطه گرفته است. افزایش قیمت های چند برابری و نبود عرضه املاک، سبب التهابات گسترده در سطح کشور شده است. در ماه های اخیر برنامه های مختلفی از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛ اما در عمل اتفاق چشمگیری در این بازار رخ نداده است.

املاک منطقه 22
دبیر کانون انبوه سازان کشور بیان کرد که انتظار بخش املاک از وزیر جدید قطعا این خواهد بود که وزیر به صورت جدی و با برنامه ریزی دقیق برای تولید املاک در سطح کشور اقدامات جدی انجام دهد. بازار املاک پس از چند سال رکود و بی توجهی به بخش تولید در حال حاضر با مشکل گرانی خارج از توان مردم رو به رو شده است. وزیر جدید باید برنامه های کوتاه و بلند مدت در رفع کمبود عرضه و تولید املاک در پیش بگیرد تا در آینده نزدیک مشکلات املاک رفع گردد.

وی در خصوص احیای بافت های فرسوده نیز عنوان کرد که تسهیلات مربوط به این طرح باید به سمت تولید پیش برود و نه به سمت صندوق پس انداز یکم. به اعتقاد این فعال حوزه املاک، صرفا ارائه تسهیلات خرید ملک راهگشا نیست، چرا که مشکل اساسی در تولید و نبود عرضه املاک است.

املاک و مستغلات در هر کشوری بسیار مهم بوده و مردم همواره به این کالای مصرفی نیازمند هستند؛ پس باید این بخش از سوی وزیر جدید بسیار جدی گرفته شود و در رفع مشکلات این حوزه تلاش گسترده ای لحاظ کند.

فرشید پورحاجت بیان کرد که تولید املاک نیازمند برنامه ریزی و شفافیت بازار است. تولیدکنندگان دولتی و بخش خصوصی باید در بازاری با برنامه ریزی دقیق و شفافیت بالا بتوانند پس از چند ماه التهاب به کار خود ادامه دهند. کاهش التهابات و برقراری نظارت و کنترل در بازار املاک کار ویژه وزیر راه و شهرسازی جدید را می طلبد تا این حوزه مهم در کشور پس از چند ماه به آرامش برسد.

در رابطه با بازآفرینی شهری که در دوره وزارت عباس آخوندی بسیار مطرح شد، اقدامات جدی و چشمگیری صورت نپذیرفت و باید وزیر جدید در خصوص تسهیل روند اجرایی بازآفرینی شهری در بخش خصوصی تولید املاک نیز اقداماتی انجام دهد. دولت باید شرایط را برای بخش خصوصی و تسهیل تولید املاک فراهم سازد و امید است که وزیر جدید با جدیت این موضوع را دنبال کند.

مقالات مربوطه

1 دیدگاه

  1. best gold ira companies

    Howdy! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading your blog
    posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that
    go over the same subjects? Thank you so much!

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.