شرط جدید تسهیلات خرید املاک مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

در چند سال اخیر بانک مسکن با هدف تامین مالی و کمک به زوج های جوان در خرید املاک مسکونی، اقدام به ارائه تسهیلات صندوق پس انداز یکم مسکن پرداخت. این تسهیلات که با توجه به شهر سکونت زوجین مبلغ متفاوتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد، شرایط را برای خرید املاک مسکونی بهبود می بخشد. با توجه به التهابات بازار املاک در ماه های اخیر و ورود دلالان و سودجویان به این بازار، در حال حاضر بانک مسکن از شروط جدید ارائه این تسهیلات خبر داده است.

به گفته سخنگوی بانک مسکن از شروع آبان ماه سال جاری شروط جدید برای ارائه تسهیلات صندوق پس انداز یکم اجرایی شده است. طبق این شروط علاوه بر مدارک واستعلامات فرد متقاضی تسهیلات، همسر او نیز باید مدارک لازم را در اختیار بانک قرار دهد تا بانک استعلامات لازم را نسبت به همسر فرد متقاضی نیز صورت دهد.

تا قبل از این، فردی که حساب پس انداز یکم را افتتاح می کرد نسبت به مالک بودن همان فرد استعلاماتی از سوی بانک عامل دریافت می شد و مالک بودن همسر متقاضی وام بررسی نمی شد. هدف از ایجاد این شروط اولویت بخشی بانک مسکن به ارائه اینگونه تسهیلات به خانه اولی ها و متقاضیان واقعی املاک است.

تسهیلات صندوق پس انداز یکم به غیر از شرط خانه اولی بودن زوجین، شروط دیگری دارد که شامل این می شود که متقاضیان دریافت تسهیلات نباید تا پیش از این از بانک های مسکن و یا بانک های دیگر وام جهت خرید، انتقال، تعمیرات املاک قبلی خود دریافت کرده باشند. در واقع فرد متقاضی نباید از امکانات وامی دولتی در زمینه املاک بهره برده باشد.

املاک منطقه 22
سخنگوی بانک مسکن همچنین اعلام کرد که در صورتی که یکی از زوجین فوت کرده باشند یا متارکه داشته باشند با ارائه مدارک مورد نیاز از این شرایط مستثنی می شوند. در واقع هدف از ابلاغ این شروط در رابطه با ارائه تسهیلات خرید املاک، استفاده کردن متقاضیان اصلی از این تسهیلات بوده و اینکه سود جویان و دلالان نتوانند از اینگونه تسهیلات بهره ببرند. با اضافه شدن این قیدها، زوج های جوان خانه اولی خانه دار خواهند شد و بازار املاک به سمت و سوی مصرف کنندگان اصلی می رود.

از همان ابتدای افتتاح حساب نیز زوجین باید شرایط دریافت تسهیلات صندوق یکم مسکن که همان خانه اولی بودن است را داشته باشند در غیر این صورت نمی توانند اقدام به افتتاح حساب بکنند. امید است با این شرایط جدید، تسهیلات به دست متقاضیان اصلی برسد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.