سوداگری در بازار املاک باید متوقف شود

همانطور که می دانید در ماه هایاخیر با مشکلات عدیده ای در بازار املاک مواجه بوده ایم. این مشکلات که هم در حوزه خرید ملک و هم در زمینه رهن و اجاره ملک خود را نشان داد، باعث شده تا کارشناسان به بررسی عوامل ایجاد و بروز این مشکلات بپردازند. عوامل مختلفی برای بروز این مشکل بیان می شود که یکی از مهمترین و شاخص ترین آن ها، سوداگری در بازار املاک است.

متاسفانه عدم نظارت کافی مسئولان ذی ربط در زمانی که مشکلات به اوج خود رسیده بود، راه را برای سوداگران بازار ملک باز کرد. این افراد که مدت ها بود به دنبال شرایطی برای سوداگری در بازار ملک بودند، با ایجاد مشکل در بازارهای اقتصادی کشور، فرصت را غنیمت شمرده و مشکلاتی را ایجاد کردند.
بسیاری از معاملات انجام شده در بازار املاک، سوری و بدون وجود مشتری واقعی بوده است.

این یکی از ترفندهای سوداگران بازار املاک برای افزایش قیمت ملک بوده و همین راهکار ساده توانست قیمت ها را به شدت افزایش دهد. تورم در بخش ملک با توجه به این اقدامات سوداگران به شدت رشد داشت و تلاش های دولت در چند سال گذشته را نابود کرد.

املاک منطقه 22
اگر مسئولان در این زمینه، برای ایجاد سامانه های شفاف در بازار املاک سریعتر اقدام کرده بودند، هیچ گاه شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم. به نظر می رسد عدم تحقق برخی مصوباتی که توسط دولت نیز به تایید رسیده بوده است، خود عاملی برای باز بودن راه سوداگران به شمار می رود. مشکلات ایجاد شده در بازار ملک نیاز به تحقیقات گسترده تری دارد و باید منتظر پاسخگویی افراد مسئول بود.

انچه که مشخص است، تغییرات در وزارت راه و شهرسازی به گونه ای رقم خواهد خورد که به سمت شفافیت در بازار ملک پیش برویم. شفافیت در بازار املاک و اجرای برخی طرح های بر زمین مانده در این وزارت خانه باعث می شود تا مشکلات بسیار زیادی از سر راه بازار ملک برداشته شود. در واقع اجرایی شدن طرح های خوبی که بسیاری از آن ها توسط خود وزیر سابق ارائه شده است، راه را بر سوداگری در بازار املاک خواهد بست.

مسئولان وزارت راه باید هرچه سریعتر تلاش کنند با اجرایی کردن برخی قوانین، پیشگیری های لازم را ایجاد کنند. در این صورت است که بدون هیچ مشکلی می توانیم شاهد بروز رونق در بازار ملک باشیم و در سال آینده هم رونق عرضه و هم رونق ساخت و ساز در بازار املاک اتفاق می افتد.

مقالات مربوطه

1 دیدگاه

  1. gold ira companies

    Hiya! I know this is kinda off topic however ,
    I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
    My blog discusses a lot of the same topics as yours and I feel
    we could greatly benefit from each other. If you might be interested
    feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you!
    Terrific blog by the way!

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.