مشکلات جدی بر سر راه ساخت املاک

رکودهای پی در پی بازار املاک باعث کمرنگ شدن تولید ملک و ساخت و سازها شده است. امسال با رونق گرفتن حجم معاملات و جهش قیمت املاک به دلیل گرانی دلار و نبود ثبات قیمتی وضعیت ساخت و ساز همچنان کند پیش می رود. مصالح ساختمانی به دلیل گرانی دلار روز به روز گران تر می شوند و در نتیجه سازندگان املاک حاضر به سرمایه گذاری و ساخت املاک نیستند.

دبیر کانون انبوه سازان مسکن پایین بودن سطح تولید ملک را از بزرگ ترین مشکلات بازار املاک دانست. وی پیش بینی کرد به دلیل کمبود عرضه املاک در نیمه دوم سال نیز باید منتظر افزایش قیمت ملک باشیم. در حال حاضر به دلیل رشد و افزایش قیمت دلار و طلا سرمایه داران جذابیتی در بخش املاک نمی بینند. وضعیت نابسامانی که معلوم نیست تا کجا پیش خواهد رفت و به همین علت سازندگان از ساخت دست کشیده اند.

دبیر کانون انبوه سازان بیان کرد که نمی توان با آمار تعداد معامله و افزایش قیمت در مورد وضعیت رکود یا غیر رکود صحبت کرد؛ بلکه زمانی می توان از رکود صحبت کرد که تولید بسیار کاهش پیدا کند. در حالی که در شرایط فعلی ما با حال ناخوش بازار املاک رو به رو هستیم.

فرشید پورحاجت کاهش خرید و فروش املاک را ریسک بالای این بازار سرمایه ای دانست. مردم در حال حاضر به بازار های طلا و دلار رو آورده اند که ریسک کمتری برایشان دارد و در بازار مسکن مطمئن به بازگشت سرمایه شان در زمان کوتاه نیستند. این قعال حوزه املاک معتقد است که شرایط قطعا به این حالت باقی نمی ماند و در ماه های آتی با بهبود اوضاع مواجه خواهیم شد.

املاک منطقه 22
وی بهترین راه حل بیرون رفت از این شرایط بازار املاک را ارائه تسهیلات به مردم دانست و در ادامه این مطلب بیان کرد که این تسهیلات در صورتی کارساز خواهد بود که تولید و عرضه نیز روند خوبی داشته باشد. همچنین با گرفتن تسهیلات از سوی مردم و افزایش قدرت خرید بازار املاک دچار تورم می شود.
پورحاجت بهترین راهکار را توجه و ارائه تسهیلات به بخش تولید املاک دانست.

نقدینگی هنگامی که در بخش تولید سرمایه گذاری بشود تورم ایجاد نمی کند و باعث بهبود شرایط می شود. دبیر انجمن انبوه سازان معتقد است که سازندگان املاک، میلی به تولید ندارند و این شرایط بسیار خطرناک بوده و برای اقتصاد و اشتغال در کشور بسیار خطرناک است و باید خیلی زود چنین مشکلی برطرف شود.

مقالات مربوطه

1 دیدگاه

  1. best gold ira companies

    I have read so many content on the topic of the blogger lovers except this paragraph is actually a fastidious piece of writing, keep it up.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.