نکات مهم در هنگام خرید خانه

همواره مهم ترین نکته ای که ذهن بسیاری از خریداران را مشغول کرده است این است که در هنگام بازدید خانه چه نکاتی کیلدی اند و باید ان ها را در نظر بگیریم تا بعدا از خرید ان خانه پشیمان نشیویم ،

در ادامه کیلدی ترین نکات در مورد خرید خانه را بررسی میکنیم.

۱)انتخاب محله مناسب:محله مناسب از نظر هر کس متفاوت است ما در این جا چند فاکتور برای کمک به تهسیل انتخاب شما بیان می کنیم.
اولین نکته توجه به کوچه ای است که خانه در ان قرار دارد ایا این کوچه مطابق سلیقه شما بن بست است ؟یا این که می خواهید در یک کوچه دو طرفه باشید که به راحتی از هر دو سمت به کوچه وارد شوید؟ اگر میخواهید کوچه خلوتی داشته باشید توجه کنید که ساختمای های اطراف اداری و یا تجاری نباشند.
دومین نکته و شاید مهم ترین نکته همسایگان هستند،شما اگر همسایگانی با حاشیه داشته باشید هرگز نمی توانید با ارامش زندگی کنید در هنگامم خرید خانه از مالک قبلی درباره ی همسایگان سوال کنید و یا از یکی از ساکنین راجب بی حاشیه بودن سایرین سوال کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
سومین نکته توجه به این که ایا این خانه دسترسی اسانی به وسایل حمل ونقل عمومی دارد یا خیر،اگر شما خودرو شخصی ندارید این قضیه برای شمابسیار حیاتی است زیرا هر روز با ان سرو کار دارید وممکن است باعث ازار شما شود اما اگر شما خودرو شخصی دارید باز هم برای خانه شما این قضیه امتیاز محسوب میشود پس بررسی ان خالی از لطف نیست.
چهارمین نکته توجه به خدمات رفاهی است ایا در محل شما سوپر مارکت،نانوایی و میوه فروشی وجود دارد؟این قضایا بسیار مهم هستند چون در صورتی که وجود نداشته باشد شما برای کار های خیلی روزانه و معمولی هر روز مجبور به طی کردن یک مسیر طولانی خواهید بود.برای بعضی افراد وجود پارک در محله بسیار مهم است اگر از این دسته از افراد هستید حتما این موضوع را هم بیاد داشته باشید و بررسی کنید که وجود دارد یا خیر.درمانگاه هم در لیست مکان های رفاهی بسیاری از افراد قرار دارد.
۲)وضعیت عمومی ساختمان:این که ساختمان چند طبقه است،در هر طبقه چند واحد داریم،ایمنی ساختمان چگونه است(ایا ساختمان ضد زلزله است)،شارژ ماهیانه چقدر است،جدا بودن کنتور اب وبرق و گاز،عرض راه پله ها،وضعیت پارکینگ ها
۳)وضعیت داخل واحد:یکی از مهم ترین نکات برای خانم ها اشپز خانه است پس ان را بدقت بررسی کنید که ایا نور گیر است؟اتصالات اشپز خانه را چک کنید.بعد از اشپز خانه سیستم های گرمایش وسرمایش را چک کنید .نور گیر بودن ملک از مهم ترین موضوعات قابل بررسی است.بعضی از افراد اهمیت ویژه ای به بالکن میدهند پس حتما بالکن را چک کنید .کف پوش و دیوار پوش هم میتواند نکات مهمی در هنگام بازدید اولیه یک ملک باشد.
با بررسی نکات بالا میتوانید اطمینان حاصل کنید که ایا واحد مورد نظر خود را پیدا کردید یا خیر اما به این نکته دقت کنید که شاید همه نکته های بالا برای شما ضروری نباشد وحتی اگر ملکی چند نکته از نکات بالا را هم نداشت میتواند مطبق میل شما باشد بنابرین در انتخاب نکاتی که کلیدی تر هستند را در نظر بگیرید.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.