وضعیت بازار املاک به سمت رونق پیش می رود

برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که در ماه های آینده شرایط بازار املاک بهبود پیدا خواهد کرد. در واقع وضعیت نابسامانی که در ماه های اخیر شاهد آن بوده ایم، به احتمال بسیار زیادی در ماه های آینده به سمت رونق و کاهش منطقی قیمت ها پیش خواهد رفت. یکی از مهمترین دلایل این موضوع نیز، تغییر به موقع وزیر سابق راه و شهرسازی است که باعث بهبود شرایط این بازار شده است.

یکی از کارشناسان بازار املاک علت بروز مشکلات فعلی در این بازار را بازارهای موازی ارز و طلا می داند. به اعتقاد وی، طبق پیش بینی ها قرار بود شرایط بازار ملک تا اواسط سال جاری به بهترین وضعیت خود برسد که ناگاه با توجه به مشکلاتی که در بازارهای موازی ایجاد شد، قیمت املاک به شدت افزایش پیدا کرد و دلالان نیز از فرصت استفاده کرده و شرایط بحرانی ایجاد کردند.

به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود در ماه های آتی و تا اواسط سال آینده، شرایط بازار املاک از شوک ایجاد شده خارج شود و به سمت رونق پیش رود. شوکی که در سال های گذشته بی سابقه بوده و به نظر می رسد نمونه آن به هیچ وجه در اقتصاد ایران وجود نداشته است. همزمانی به هم ریختگی اقتصاد با بالا رفتن یکباره قیمت دلار بدون مدیریت لازم به جهت کنترل قیمت بازار املاک، باعث بروز چنین بحرانی شد.

در یک سال گذشته بیش از 60 درصد بر قیمت املاک مختلف افزوده شده است. در چنین شرایطی همچنین اجاره بها به شدت افزایش پیدا کرده و مبلغ رهن نیز به صورت افسارگسیخته ای رشد داشته است. حال باید دید بهبود شرایط بازار املاک که به گفته کارشناسان اقتصادی در آینده نزدیک شاهد آن هستیم، به همراه کاهش قیمت ها خواهد بود یا خیر. اگر جواب مثبت است و قرار است به مرور قیمت ها نیز کاهش پیدا کند، قیمت املاک تا چه میزان کاهش پیدا خواهد کرد و آیا مشکلات گرانی ملک را جبران می کند؟

املاک منطقه 22

به نظر می رسد در صورتی می توان به بهبود شرایط بازار املاک و کاهش قیمت ملک های مختلفی که در این چند ماه به یکباره گران شده اند امید بست که همت دولت برای برطرف شدن این مشکل مشاهده شود. موضوعی که خوشبختانه وزیر جدید راه و شهرسازی با قدرت در آن وارد شده و سعی دارد با ارائه برنامه های مختلف بهبود بازار املاک را رقم بزند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.