کاهش 10 درصدی معاملات املاک تهران

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در کلان شهر تهران در اولین ماه تابستان سیزده هزار و هفتصد و نود و شش فقره معامله در حوزه املاک و مسکن انجام شده است. این میزان معامله املاک نسبت به ماه قبل یعنی خرداد ماه ۱۴۱۳ فقره معامله کمتر بوده است.
آمار جالب توجه این است که در بازار املاک قیمت ها در تیرماه حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع گرانتر از خردادماه معامله شده است.

در خرداد ماه هر متر مربع واحدهای مسکونی به طور متوسط 6 میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله می‌ شد که در تیرماه قیمت هر متر مربع به طور متوسط به 6 میلیون و 987 هزار تومان رسیده است.

البته قیمت‌ ها در خرداد ماه نسبت به ماه قبل خود یعنی اردیبهشت ماه با افزایش رو به ‌رو بوده که در تیر ماه هم شاهد افزایش قیمت نسبت به خردادماه بوده ایم.

می ‌توان گفت روند بازار املاک و قیمت مسکن همچنان روند صعودی خود را در پیش دارد. البته قیمت ‌ها در تمامی مناطق کلان شهر تهران یکسان نیست و هر منطقه با توجه به شرایط خود با افزایش همراه بوده است. با توجه به گزارش منتشر شده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در کلان شهر تهران گران ترین منطقه در تیرماه منطقه یک با متری ۱۵ میلیون و ۴۳ هزار تومان بوده است. البته این منطقه جز مناطق لوکس تهران به شمار می ‌رود.

طبق آمارهای حوزه املاک بعد از منطقه یک، مناطق ۳ و ۶ به ترتیب با قیمت ۱۲ میلیون و 667 هزار تومان و ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رتبه‌ دوم و سوم گران قیمت ترین مناطق تهران را دارا هستند. از جمله مناطق ارزان قیمت شهر تهران منطقه ۲۰ با متری ۳ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان و منطقه ۱۷ با ۳ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان است.

در حدود ۱۱ منطقه دیگر شهر تهران معاملات با قیمت های متوسط کمتر از ۵ میلیون تومان در هر متر مربع انجام شده است. طبق بررسی ‌های صورت گرفته در ماه ‌هایی که پشت سر گذاشتیم منطقه ۵ تهران با ثبت ۱۶۷۰ فقره معامله مسکن از جمله پرطرفدارترین و پر معامله ترین مناطق در حوطه املاک تهران بوده است. در کنار این آمار منطقه ۱۹ شهر تهران در تیرماه با داشتن تنها ۸۳ مورد معامله ثبت شده، جزء کم رونق ترین منطقه در معاملات مسکن بوده است.

کسانی که قصد خرید مسکن در شهر تهران را دارند با در نظر گرفتن این آمارها و قیمت ‌ها می‌ توانند با توجه به بودجه موردنظر خود به مشاوران املاک مناطقی که توانایی خرید ملک دارند مراجعه کنند تا بتوانند ملک مورد نظر خود را با قیمت مطلوب خود پیدا کنند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.