ثبات به بازار املاک می رسد

برخی با کاهش قیمت ارز گمان کردند که بازار املاک نیز از نظر قیمت کاهش خواهد یافت. این در حالی است که هیچ تغییری در قیمت ملک در بازار املاک اتفاق نیافتاد. البته منطقی بود که نباید قیمت املاک با تغییر جزئی در قیمت ارز تغییر پیدا کند. برای کاهش قیمت املاک و همچنین ایجاد ثبات در بازار ملک نیاز به اتفاقات مهمتری وجود دارد.

یکی از ویژگی های بازار املاک مردمی بودن آن است. این یعنی بسیاری از اتفاقات در این بازار به دست مردم رقم می خورد. حتی اگر قیمت دلار نصف شود، و فروشندگان ملک نخواهند قیمت ها را کاهش دهند، باز هیچ اتفاقی در این بازار نمی افتد. در نتیجه بهترین راهکار توجه به نیازهای صاحبان املاک است.

یکی از مهمترین راهکارهایی که امکان کاهش قیمت ملک یا حداقل ایجاد ثبات در این بازار را فراهم می کند، ثبات در بازار اقتصادی است. ایجاد ثبات در بازار ارز و طلا و دیگر بازارهای اقتصادی کمک می کند تا به مرور قیمت ملک نیز کاهش پیدا کند. البته ایجاد ثبات در بازار املاک زمانی اتفاق می افتد که مالکان از فروش خود مطمئن باشند.

به ویژه انبوه سازان علاقه ای ندارند در بازاری که هر لحظه ممکن است قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند، املاک خود را به فروش برسانند؛ چرا که نمی توانند با این روش به هدف خود یعنی ساخت ساختمان بعدی دست یابند. این افراد منتظر هستند قیمت ها در بازار ملک به ثبات برسد تا به بهترین قیمت ملک را فروخته و اقدامات لازم را برای ساخت یا ادامه ساخت آپارتمان جدید را انجام دهند.

در حال حاضر با وجود وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور و افزایش قیمت سرسام آور مصالح ساختمانی، ساخت و ساز به شدت افت پیدا کرده است. افت و کاهش ساخت و ساز در کشور نگرانی ها در مورد افزایش ناگهانی قیمت در ماه های آتی به علت کمبود ملک رد برخی استان ها را افزایش داده است. موضوع مهمی که توسط دولت نیز به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

املاک منطقه 22

خوشبختانه وزیر جدید راه و شهرسازی همت خود را برای بهبود بازار ملک به طور کامل به کار بسته است. تیم های مختلفی در بازار ملک فعال شده اند و قرار است نظارت ها بر این بازار افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی امیدها برای ثبات در بازار ملک نیز افزایش یافته و کارشناسان این موضوع را دور از دسترس نمی دانند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.