واکنش به افزایش سرسام آور قیمت املاک

توجه به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده می تواند به تامین املاک افراد کم درآمد و قشرهای ضعیف جامعه کمک کند. این موضوعی است که وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند. راهکاری که می تواند مشکلات بسیار زیادی را از سر راه پایتخت نشینان برداشته و به حمایت از اقشار ضعیف بپردازد.
به اعتقاد فراهانی عضور شورای شهر تهران، املاک یکی از نیازهای اصلی اقشار مختلف جامعه به شمار می رود و نظام جمهوری اسلامی در قانون اساسی خود دولت را موظف به تامین املاک مناسب برای برای اقشار جامعه کرده است. وی همچنین بر این باور است که رشد قیمت املاک تناسبی با رشد درآمد قشرهای مختلف ندارد.

در این بین افرادی که قصد خرید املاک را دارند با این درآمدها و قیمت های املاک، توانایی خرید ندارند و برای تامین املاک خود با مشکلاتی رو به رو خواهند شد. همچنین تسهیلات املاک نیز بسیار کم بوده و تاثیری چندانی در خرید افراد ندارد.به نظر می رسد در حال حاضر افراد به فکر مهاجرت از تهران به شهرک های حاشیه ای مثل پرند و پردیس هستند. اتفاقی که می تواند هم خوب و هم بد باشد.

این تغییر بدون شک بر افزایش ترافیک، آلودگی هوا و افزایش ترافیک‌های اجتماعی اثرات ملموسی خواهد داشت.
شورای شهر تهران در تلاش است تا با برنامه ریزی برای تامین املاک بر پایه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده، به نتیجه مناسب دست پیدا کند. این امر موجب کاهش حاشیه نشینی در اطراف کلان شهرها به ویژه پایتخت خواهد شد. شورای شهر موظف است که در این زمینه هم به شهرداری ها و هم هم به وزارت راه و شهرسازی تذکرات لازم را بدهد.

املاک منطقه 22

فراهانی در پایان اشاره کرد که امید داریم تا با اقدام به موقع وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران، بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده با سرعت بالایی انجام شود تا نیاز املاک بسیاری از اقشار جامعه به ویژه قشر کم درآمد تامین شود. به نظر می رسد عزم جدی مسئولان دولتی در کنار شهرداری تهران می تواند گره کور بسیاری از مشکلات موجود در بازار تملاک را برطرف نماید.

شورای شهر به عنوان یکی از مهمترین ابزارها برای فشار به شهردار و وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود تا مشکلات شهری هر شهر را برطرف نماید. در تهران به عنوان پایتخت، وظیفه وزارات راه و شهرسازی بسیار بیشتر به چشم می خورد و امید می رود مشکلات با همیاری همه مسئولین برطرف گردد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.