مواضع صریح رییس اتحادیه در مورد وضعیت بازار املاک

رییس اتحادیه املاک در پی التهابات صورت گرفته در بازار املاک گفت همیشه با گران شدن املاک، مبلغ رهن و اجاره نیز افزایش داشته در صورتی که قیمت ها در حال حاضر تا این حد افزایش نداشته است. وی کوچ افراد از تهران به شهرهای اطراف در پی گرانی ملک و نرخ رهن و اجاره را امری تازه نداست و بیان کرد هر زمان با گرانی ملک و به دنبال آن نرخ اجاره ها مواجه می شویم، عده ایی به اطراف شهر تهران مهاجرت می کنند.

این فعال حوزه املاک در رابطه با میزان گرانی نرخ اجاره بیان کرد که مالکان با توجه به شرایط اقتصادی می دانند که اگر بخواهند مبلغ بسیار بالایی برای اجاره ملک خود تعیین کنند، مستاجر بعد از گذشت یک الی دو ماه از پرداخت آن معذور می شود.

املاک منطقه 22
اگر یک مالک آگاه باشد می داند که اگر مستاجر نتواند اجاره بهای خود را بپردازد باید چندین ماه وقت صرف کند تا بتواند مستاجر را جابه جا کند. در نتیجه بالا بردن قیمت اجاره بها کار نادرست و غیر منطقی خواهد بود. مالکان ترجیح می دهند ملک خود را با قیمت مناسب اجاره بدهند تا مستاجر نیز بتواند به موقع اجاره را پرداخت کند و درگیر این جور مسائل وقت گیر نشوند.

رییس اتحادیه املاک تهران در رابطه با پیشنهادات مبنی بر تنظیم قراردادهای اجاره به مدت دو سال از سوی دولت و برخی کارشناسان را غیر قابل اجرا دانست. وی بیان کرد در همه ادیان مالکین مهم و محترم بوده و رضایت مالک در بسیاری از امور بسیار مهم است و نمی تواند به مالکان دستور این کار را داد. مالکان بر ملک خود حق دارند و نمی توان در حق و حقوق آنها دخالت کرد.

وی عنوان کرد به جای تلف کردن وقت در مورد این طرح ها که تجربه، شکست آنها را نشان داده، بهتر است فکری به حال تولید و ساخت و ساز املاک کرد. در حال حاضر دولت و کارشناسان باید به دنبال ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای املاک باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد که با توجه به جلسات صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی امید است تا راهکارهایی برای تثبیت قیمت املاک تدوین شود و در نیمه دوم سال شاهد ثبات قیمتی املاک باشیم. در صورت اجرایی شدن برخی طرح ها دیگر نیازی به قوانین دستوری برای کنترل بازار املاک نخواهیم داشت.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.