آماری از فعالیت های اخیر بانک مسکن در راستای بهبود بازار املاک

مدیر عامل بانک مسکن در مصاحبه ای اعلام کرده است که چند سالی املاک در فاز رکود به سر می برد و ما با تلاش های بسیار و تامین کمک مالی املاک توانستیم این بازار را از رکود خارج کنیم. مجموعه بانک مسکن با افزایش تسهیلات املاک، در تلاش بوده تا تمام اقشار بتوانند صاحب املاک و مسکن شوند.

در طول سال های گذشته بانک مسکن توانسته است سقف وام مسکن یکم برای زوجین را به 160 میلیون تومان و در اوراق به 120 میلیون تومان افزایش دهد.

رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری همچنین بیان کرد که با اقدام ما در حوزه تسهیلات، سطح قیمت املاک در بسیاری از نقاط افزایش پیدا کرد. همچنین وی از اهدای تسهیلات در قالب های مختلف، راه اندازی صندوق املاک یکم، افزایش سطح تسهیلات جعاله به 20 میلیون تومان خبر داد.

همچنین وی گفت که یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده، کاهش نرخ سود تسهیلات املاک در سال 94 بود که از 14 درصد به 6 درصد در بافت فرسوده و در سایر بافت ها به 8 درصد رسید.

وی از انتشار 30 هزار میلیار اوراق خبر داد اما گفت با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کنونی کشور اکنون زمان مناسبی برای انتشار این اوراق نیست. رحیمی انارکی با بیان این نکته که بانک مسکن در تلاش است تا تمام اقشار جامعه صاحب املاک شوند، اضافه کرد که ما در تلاشیم تا ساخت و سازهای سنتی را کنار گذاشته و به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم.
رئیس هیئت مدیره بانک مسکن همچنین با ارائه برخی آمارها اشاره کرد که در 5 ماه ابتدایی امسال 90 هزار واحد تسهیلات خرید املاک به افراد پرداخت شده است. میزان این تسهیلات حدود 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. وی با بیان این نکته که 54 هزار تسهیلات جعاله در 5 ماه نخست امسال پرداخت شده است اعلام کرد که این مقدار 86 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین باید گفت که در مجموع، به 154 هزار واحد در سال گذشته تسهیلات ارائه شده است که این مقدار با رشد 41 درصدی در سال جاری به 218 هزار واحد افزایش یافته است.

تعداد کل حساب هایی که تا تاریخ 6 شهریور افتتاح شده 496 هزار فقره است که 52 هزار آن ها از دریافت تسهیلات منصرف شده اند و 85 هزار فقره تسهیلات را دریافت کرده اند. این آمار نشان می دهدکه بانک مسکن تمام تلاش خود را برای بهبود بازار املاک به کار بسته است.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.