افزایش قیمت املاک، بدترین اتفاق برای بازار

قیمت املاک متاثر از قیمت ارز و طلا در ماه های اخیر شاهد افزایش قیمت بی سابقه بوده است. در چندین روز گذشته شاهد کاهش قیمت ارز و به دنبال آن طلا بوده ایم که اگر این کاهش قیمت ادامه دار باشد بر روی بازار املاک نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رییس اتحادیه املاک در این خصوص بیان کرد که اگر همچنان قیمت املاک روند افزایشی خود را طی کند، دیگر متقاضی قدرت خرید نخواهد داشت و رکود و کسادی بازار شدیدی گریبان گیر این بازار خواهد شد. وی در خصوص کاهش قیمت املاک و یا افزایش آن عنوان کرد که این مسئله قابل پیش بینی نیست. وقتی کالایی گران می شود، در این وضعیت که شرایط اقتصاد کل کشور ملتهب است نمی توان پیش بینی دقیقی از آن داشت که با تغییر در دیگر دی بازارها چه اتفاقی برای آن می افتد.

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد که بازار املاک بهترین گزینه سرمایه گذاری است که ریسک شکست آن نسبت به بازارهایی مانند طلا و ارز بسیار پایین تر است. بهتر است کسانی که نیازمند ملک هستند، اقدام به خریداری کنند و دست نگه داشتن طولانی نیز از سوی متقاضیان راهکار خوبی نخواهد بود. بهتر است بازار سرمایه ای املاک مورد توجه مردم قرار گیرد تا شاهد ضررهای هنگفتی همانند آنچه در بازار ارز افتاد نباشند.

وی در مورد افزایش قیمت املاک عنوان کرد که در سال گذشته نیز کارشناسان معتقد بودند که بازار املاک کشش افزایش قیمت را ندارد در حالی که شاهد افزایش قیمت چندین برابری آن بودیم. بهتر است که کسانی که متقاضیان اصلی و مصرف کننده واقعی هستند برای خریداری ملک اقدام کنند. در کشور در حال حاضر با نقدینگی سرگردان مواجه هستیم که این نقدینگی به سمت هر بازاری برود آن را ملتهب کرده و سبب افزایش قیمت می شود.

املاک منطقه 22
در حال حاضر با شرایط حاکم بر کشور دیگر نمی توان از کشش افزایش قیمتی بازارها صحبت کرد؛ چراکه نقدینگی سرگردان و یا خرید زیاد آن می تواند سبب افزایش قیمت آن شود.

رییس اتحادیه املاک بیان کرد که از قدیم اصطلاحا گفته می شد با خرید مسکن و نگه داشتن آن تا 5 سال می توان تا 50 سال خودمان را نگه داریم. وی بیان کرد کسانی که متقاضی خرید املاک برای خود و یا آینده فرزندانشان هستند بهتر است برای خرید اقدام کنند. وی در ادامه در رابطه با روند کاهشی قیمت ارز بیان کرد که با کاهش ارز احتمال ثبات قیمت املاک بسیار زیاد است؛ ولی نمی توان نظر قاطع در رابطه با کاهش و یا افزایش قیمت املاک بدهیم.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.