بازار املاک با کاهش 16 درصدی معاملات روبرو است

یکی از مهمترین مشکلاتی که در بازار املاک وجود دارد، کاهش معاملات است. کاهش معاملات نشان دهنده حرکت بازار به سمت رکود است و دولت باید با تمام تلاش خود در جلوگیری از این مشکل تلاش کند. خوشبختانه با تغییر وزیر راه و شهرسازی، امیدهای فراوانی نیز برای بهبود شرایط بازار املاک فراهم شده است.

رییس اتحادیه ماسوران املاک گزارش داد که از ابتدای سال جاری تا 8 آبان ماه، به صورت کلی 16 درصد از حجم معاملات ملک کاسته شده است. این به معنای کاهش 16 درصدی کل حجم معاملات خرید و رهن و اجاره است که توسط مصطفی قلی خسروی گزارش شده است. شرایطی که پیش بینی آن سخت است اما رکود بسیار زیادی را در پیش روی بازار املاک جلوه گر می کند.

در تابستان امسال شرایط اسف باری در بازار املاک ایجاد شد. به ویژه در این فصل که اصولا فصلی برای نقل و انتقالات اجاره نشین ها به حساب می آمد، وضعیت بسیار نامساعدی را به خود دید. بسیاری از افراد مجبور شدند تا به صورت غیر رسمی اقدام به تمدید اجاره خود نمایند تا حداقل از هزینه تمدید اجاره جلوگیری کنند. بسیاری نیز ترک خانه های چندین ساله را انتخاب کرده و به خانه هایی با متراژ کمتر یا محله های پایین تر نقل مکان کردند.

در چنین شرایطی کاهش معاملات در بازار مسکن امری طبیعی به نظر می رسد. آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، عدم توجه افراد مسئولی است که قبل از مورد سوال قرار گرفتن استعفا داده و لباس راحتی بر تن نمودند. شرایط فعلی که مرهون بی تدبیری های برخی افراد مهم در وزارت راه و شهرسازی است، خوشبختانه با تغییر به موقع وزیر به سمت بهبود پیش می رود. وزیر جدید راه و شهرسازی عزمی راسخ برای بهبود این شرایط دارد و به نظر می رسد بتواند بر مشکلات موجود فائق آید.

املاک منطقه 22
در صورتی که بتوانیم از طرف دولتمردان شاهد اتفاقات مثبتی در زمینه بازار املاک باشیم، مطمئنا شرایط این بازار به نحو احسنت خواهد شد. در نتیجه باید امید داشت تا در ماه های آینده شرایط بازار مسکن به جای حرکت به سمت رکود، به سمت بهتر شدن اوضاع بازار پیش رود. روندی که کمک خواهد کرد در ماه های منتهی به سال 97 همانند سال گذشته خبرهای خوشی در بازار ملک بشنویم و آن را منتشر کنیم. همت دولت با وزیر تازه نفس به رسیدن به چنین شرایطی بسیار کمک کننده خواهد بود.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.