بازار املاک تهران در راه رونق

در سال گذشته زمستان امیدبخشی برای بازار املاک رقم خورد. با توجه به شاخص هایی که نشان از برون رفت از دوران رکود می‌ دادند، امید می‌ رفت که تابستان ۹۷ وضعیت رکود در بازار املاک به صورت کامل محو شده و مشکلی دیگر از این بابت وجود نداشته باشد. در واقع بازار املاک به نحوی منتظر روند خروج از دوران رکود به سر می برد. رکودی که چندین سال از شکل‌گیری آن گذشته و به نظر می‌رسید با توجه به شاخص های اقتصادی مختلف دوران پایان آن به سر رسیده باشد.

با وجود تمام پیش بینی ها برای تحقق آنچه که در بالا اشاره کردیم، مشکلات به وجود آمده در بازارهای اقتصادی به ویژه بازار ارز و طلا باعث شد خلاف آنچه انتظار می رفت اتفاق بیافتد. ناکارآمدی های قانونی و همچنین فرصت‌طلبی سوداگران در راستای افزایش ناگهانی قیمت املاک و به تبع آن کاهش معاملات در ماه‌های پس از افزایش قیمت، مشکلات زیادی را در بازار ملک ایجاد کرد. در حال حاضر با کاهش محسوس معاملات املاک در تهران مواجه هستیم؛ این در حالی است که قیمت ها همچنان در حال افزایش هستند.

با تمام مشکلاتی که در بازار املاک به وجود آمده و چالش‌های زیادی که در پیش رو قرار گرفته است، به نظر می رسد بازار املاک بتواند بسیاری از مشکلات درون خود را برطرف نماید. در واقع تلاش و همت تیم جدید اقتصادی در دولت تدبیر و امید به گونه‌ای رقم خورده که مشکلات ایجاد شده در چند سال گذشته را خیلی زود رفع نمایند.

شخص رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در تلاش هستند تا با ارائه راهکارهای مفید و کاربردی و البته زودبازده، تحرکی را در بازار املاک ایجاد کنند تا بسیاری از مشکلات متفرقه نیز برطرف شود. در این راستا به نظر می ‌رسد انجام برخی مصوبات قانونی که سال ها از تصویب آنها می گذرد، می‌ تواند نوید بخش شرایط مناسبی برای بازار املاک در تهران و کل ایران باشد.

املاک منطقه 22

وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر وعده رونق در بازار املاک تهران و به تبع آن در کل ایران را داده است. مشخص است که این وعده داده شده، با چالش ‌های زیادی مواجه خواهد بود که وزیر محترم خود بر همه آنها اطلاع دارد. در نتیجه به نظر می‌ رسد با توجه به سابقه محمد اسلامی وعده و وعید های او به سرانجام خوبی ختم خواهد شد. البته این به شرطی است که زیرساخت های لازم برای دور زدن مشکلات فراهم شود. به ویژه بازار املاک تهران در صورتی به سمت رونق پیش می روند که شرایط مساعدی در پیش روی فعالات بازار ملک قرار داشته باشد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.