برنامه های خوب وزیر جدید برای بازار املاک

در طول 5 سال گذشته انتقادات زیادی به عملکرد عباس آخوندی در حوزه املاک وارد بود. انتقاداتی که در برخی مواقع بسیار تند مطرح شد و خشم وزیر را نیز برانگیخت. خوشبختانه با تغییر وزیر، رویکرد مناسبی در وزارت راه و شهرسازی فراهم شده و به نظر می رسد اسلامی می خواهد این بازار مهم کشور را دگرگون کند.

یکی از مهمترین اقدامات وزیر جدید برای بازار املاک، عرضه زمین است. تخلف 5 ساله در وزرات راه و شهرسازی قرار است پایان یابد. طبق نص صریح قانون، دولت موظف است تا زمین هایی را برای ساخت و ساز در اختیار متقاضیان قرار دهد. این عرضه زمین باید به صورت رایگان باشد و یا حق بهره برداری به متقاضی داده شود، در 5 سال گذشته متوقف شده بود. این در حالی است که نه تنها در تمامی دولت های بعد از انقلاب که پیش از انقلاب نیز این کار انجام می شده است. خوشبختانه اسلامی وزیر جدید راه سعی دارد با از سرگیری عرضه زمین، رونق خوبی به بازار املاک بدهد.

یکی از کارهای مثبت دیگری که توسط وزیر جدید در بازار املاک مورد توجه قرار خواهد گرفت، تحویل املاک مسکن مهر و آغاز مسکن اجتماعی خواهد بود. مسکن اجتماعی که از طرح های مثبت ارائه شده توسط وزیر قبل است، هیچ پیشرفتی نداشته و عملا در حد طرح باقی مانده است. اسلامی تلاش دارد با توجه به اهمیت این نوع طرح ها در بازار املاک، تلاش خود را برای آغاز به کار مسکن اجتماعی انجام دهد. علاوه بر این عزم جدی وزیر جدید راه این است که مسکن مهر هرچه سریعتر تکمیل و پرونده آن بسته شود؛ کاری که باید در طول این 5 سال انجام می شد.

موضوع بعدی که با آمدن وزیر جدید امیدهای فراوانی را در دل قشر ضعیف جامعه ایجاد کرده است، توجه و نظارت بیشتر بر بازار رهن و اجاره است. وزیر جدید سعی دارد تا با نظارت دقیق تر بر این بازار جلو سوداگری ها را گرفته تا از بروز مشکلاتی همانند مشکلات تابستان امسال جلوگیری کند. وضعیت نابسامان بازار رهن و اجاره در تابستانی که گذشت باعث شد تا بسیاری از خانوارها نتوانند مسکن مورد نظر را اجاره کنند. حتی بسیاری از مردم برای اجاره نشینی به حاشیه شهرها که قیمت های مناسب تری داشت مراجعه کردند.

املاک منطقه 22

به طور کلی به نظر می رسد رویکردهای مثبت وزیر جدید راه بتواند مشکلات فراوان ایجاد شده در بازار املاک را برطرف نماید. باید منتظر ماند و نتایج تصمیمات مثبت این وزیر در بازار ملک درک کرد. نتایجی که به نظر می رسد اتفاقات خوبی را در این بازار رقم بزند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.