ساخت و ساز املاک را دریابید!

وضعیت بازار املاک شرایط عادی ندارد. نبود شرایط مناسب در این بازار باعث شده تا مشکلات فراوانی در قسمت های مختلف اقتصاد کشور ایجاد شود. با توجه به اینکه بازار املاک از بازارهای اصلی و سرمایه ای در ایران محسوب می شود، اثرگذاری زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مشاغل مختلف ایجاد می کند.

ایجاد شرایط نابسامان در املاک در درجه اول در کاهش ساخت و ساز تاثیر گذار است. کاهش ساخت و ساز نیز به معنای تعطیل شدن کسب و کارهای مختلف و ورشکست شدن کارخانجات تولیدی متنوعی است که محصولات خود را برای ساختمان سازی روانه بازار می کنند.

در نتیجه ایجاد رکود یا حتی وقفه در تولید ملک، نتیجه بسیار بدی در بازارهای موازی ایجاد می کند.
توجه به ساخت و ساز بسیار مهم است. در شرایطی که ساخت و ساز وارد رکود شود چندین نوع مشکل وارد بازار ملک و دیگر بازارهای اقتصادی می شود. اولین مشکل این است که کاهش ساخت و ساز در یک مقطع زمانی، کمبود املاک در سال های بعد را در پی خواهد داشت. کم بودن ملک مورد نیز در یک منطقه باعث افزایش قیمت به صورت انفجاری می شود و همین موضوع بر دیگر بازارهای اقتصادی نیز تاثیر می گذارد.

یکی دیگر از مشکلات کاهش ساخت و ساز در بازار املاک، بیکار شدن افرادی است که رد ساختمان سازی مشغول به فعالیت هستند. از معمار و سازنده ساختمان گرفته تا کابینت ساز و دکوراتیو و دیگر مشاغل همگی از کاهش ساخت و ساز دچار مشکل می شوند. همچنین فروشندگان مصالح ساختمانی با کاهش شدید فروش مواجه شده و در نتیجه ممکن است مجبور به تعطیل کردن مغازه خود شوند.

تمامی این موارد نشان می دهد که تا چه میزان توجه به ساخت و ساز در بازار املاک اهمیت دارد. به همین منظور است که دولت در تلاش است تا جای ممکن برای ایجاد رونق در ساخت و ساز املاک طرح هایی را اجرایی کند. طرح هایی که بتوانند مشوق های خوبی برای انبوه سازان باشند و وضعیت فعلی تغییر پیدا کند.

املاک منطقه 22

خوشبختانه با تغییر وزیر سابق، امیدهای فراوانی برای حل مشکلات بازار املاک ایجاد شده است. به نظر می رسد دید مثبت فعالان بازار املاک به ویژه افرادی که در زمینه ساخت و ساز املاک مشغول به فعالیت هستند، کمک می کند تا مشکلات فراوان ایجاد شده رفع شود. اجرا شدن طرح های روی زمین مانده یکی از اولین گاه ها برای رونق در ساخت و ساز املاک است.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.