ثبات در بازار املاک در گرو روند کاهش نرخ ارز

این روزها شاهد کاهش نرخ ارز پس از یک دوره روند صعودی آن هستیم. با افزایش نرخ دلار و بالا رفتن بی سابقه قیمت آن، بازار ارز و به ویژه دلار را مستعد سرمایه گذاری کرد. در کنار افزایش قیمت در بازار ارز قیمت املاک نیز رو به افزایش بود. در ماه های اخیر شاهد کاهش معاملات و در کنار آن به صورت بی سابقه، شاهد افزایش چند برابری قیمت املاک در شهر تهران بوده ایم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با توجه به شرایط حال حاضر کاهش قیمت ارز در رابطه با شرایط پیش روی بازار املاک بیان کرد که روند کاهش ارز اگر ادامه دار باشد، قطعا بر روی قیمت املاک تاثیر گذار بوده و قیمت ها را در این حوزه به ثبات می رساند. وی با بیان اینکه دولت در دستور کار خود روند کاهش دلار را در پیش گرفته به روند نزولی قیمت دلار در روزهای بعد نیز ابراز امیدواری کرد و این امر را تاثیر گذار در بازار املاک دانست.

مصطفی قلی خسروی اذعان داشت که در ماه های اخیر مصالح ساختمانی تولید داخل نیز با قیمت ارز سنجیده می شد و با افزایش چشم گیر مواجه شده بود. قیمت املاک نیز با گرانی دلار روز به روز افزایش می یافت که در حال حاضر اگر روند کاهشی قیمت دلار طی شود قیمت ها کاسته خواهد شد. البته وی تاکید کرد که با کاهش نرخ ارز همچنان در کشور با حجم نقدینگی بالایی رو به رو هستیم که اگر این نقدینگی مانند چند ماه گذشته به یک بازار سرازیر شود، دوباره مشکل آفرین خواهد بود.

املاک منطقه 22
وی در خصوص خرید ملک نیز تاکید کرد که در ایران خرید ملک همیشه سرما یه ای مطمئن بوده و همچنان نیز همین خواهد بود. در رابطه با خانه های خالی نیز بیان کرد که اغلب این خانه ها متعلق به اشخاص نیستند بلکه بیشتر این خانه های خالی متعلق به بانک ها هستند که در شرایط رونق اقدام به فروش آنها می کنند تا بدهی های خود را بپردازند. در نتیجه نباید در حوزه املاک تاکید و نگاه ویژه ای به این خانه های خالی داشته باشیم و باید مشکل را اساسی تر برطرف کنیم.

رییس اتحادیه املاک از ورود کسب و کارهای آنلاین به حوزه املاک اظهار خشنودی کرد و آنها را در خروج دلالان از این بازار موثر دانست. در واقع با ورود مشاوران املاک آنلاین و سایت هایی که در زمینه املاک فعالیت دارند، شفاف سازی به بهترین شکل ممکن صورت می پذیرد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.