عزم راسخ وزیر جدید راه و شهرسازی برای اتمام املاک مسکن مهر

مسکن مهر یکی از مهمترین پروژه های ساختمانی در دهه های گذشته است. طرحی که با تمام نواقص و مشکلاتی و ایراداتی که داشت، بسیاری از مردم ایران را صاحبخانه کرد. این طرح باعث شد تا رونق ساخت و ساز در بازار املاک کشور ایجاد شده و در نتیجه قیمت املاک به حد متعادلی برسد. در کنار این مزیت ها، دور بودن مسکن مهر از شهر، نبود زیرساخت های مختلف در آن، مشکلات معماری و کیفیت پایین برخی از این واحدها، از مشکلاتی است که مسکن مهر با آن دسته و پنجه نرم می کرد.

همانطور که گفته شده املاک ساخته شده به عنوان مسکن مهر با تمام مشکلات زیادی که داشتند، توانستند بسیاری از افراد را خانه دار کنند. بسیاری از افرادی که سال ها توانایی خرید خانه را نداشتند، با استفاده از طرح مسکن مهر صاحب خانه شدند. متاسفانه وزیر سابق راه و شهرسازی بدون در نظر گرفتن مزیت های مسکن مهر، تنها بر روی عیب های آن دست گذاشت و این طرح را مزخرف خواند.

همین اقدام وزیر سابق باعث شد تا بسیاری از افرادی که سرمایه سال ها عمر خود را برای خرید املاک مسکن مهر هزینه کرده بودندف دچار یاس و ناامیدی شوند. حالا با تغییر وزیر راه و شهرسازی اتفاقات جالب توجهی افتاده است. در یک اقدام بی سابقه وزیر راه و شهرسازی جدید به جای وزیر سابق، از بروز مشکلات و تعویق در تحویل مسکن مهر عذرخواهی کرده است. این عذرخواهی از مسئول مستقیم فعلی بازار املاک که تصمیماتش نقش مستقیمی در مسکن مهر دارد، جالب توجه است.

املاک منطقه 22
نشانه ها حاکی از آن است که با توجه به تدبیرهایی که قرار است دولت با وزیر جدید خود اتخاذ کند، مسکن مهر به عنوان یک پروژه مهم در بازار املاک، به سمت تکمیل شدن پیش خواهد رفت. تا جایی که به احتمال زیاد تا پایان امسال و یا نهایتا تا اوایل سال آینده در صورتی که مشکل خاصی ایجاد نشود، این پروژه به اتمام خواهد رسید. خبر خوشی که دل هزاران نفر را شاد خواهد کرد.

متاسفانه عباس آخوندی نه تنها در مورد مسکن مهر کاری نکرد، بلکه طرح خود که مسکن اجتماعی نام داشت را نیز در حد حرف باقی گذاشت تا بازار املاک همچنان در التهاب باقی بماند. حالا اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی می خواهد با استفاده از ظرفیت های موجود هم به اتمام مسکن مهر همت گزیند و هم طرح آخوندی را اجرایی کند تا مسکن اجتماعی نیز به سرانجام خود نزدیک شود. در صورت اتمام مسکن مهر و آغاز مسکن اجتماعی در دوره تصدی وزارت توسط اسلامی، شاهد اتفاقات مثبتی در بازار املاک خواهیم بود.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.