نکاتی که باید قبل از خرید ملک بدانید

خرید ملک مانند هر کار دیگری مهارت و تجربه می خواهد. اغلب افراد اگر تجربه و دقت کافی نداشته باشند، در خرید املاک با مشکل رو به رو می شوند. خرید خانه خوب و دقت در هزینه های آن یک مهارت و تجربه است که با تحقیق و مشورت از افراد با تجربه به دست می آید. در ادامه این مطالب به کمک شما می آییم تا در خرید ملک نکات مهم را در نظر بگیرید.

در هنگام بازدید از ملک خود به نکات و جزییات زیادی باید دقت کنید. اگر قصد خرید خانه در آپارتمان دارید بهتر است بدانید که آپارتمان هایی با حدود 15 تا 30 واحد بسیار مناسب هستند. املاک آپارتمانی که دارای واحد های بیشتر یا کمتر از این هستند در مدیریت و میزان شلوغی با مشکل رو به رو می شوند.

در خرید ملک به سیستم گرمایش و سرمایش خانه دقت داشته باشید؛ چرا که اگر این سیستم ها قدیمی باشند شما را در آینده دچار مشکل می کنند و هزینه زیادی را باید برای تعمیر بپردازید. همچنین اگر املاکی دارای سیستم گرمایش و موتور خانه مرکزی هستند به ایمن بودن آن ها دقت کنید.

املاکی که بیشتر از 4 طبقه هستند الزاما باید آسانسور داشته باشند؛ چرا که رفت و آمد به طبقات سوم به بعد از طریق راه پله بسیار سخت است. در کنار آسانسور به پله های ساختمان نیز توجه کنید که اصولی ساخته شده باشند. شاید برای کسانی که در واحدهای ساختمانی زندگی می کنند، بسیار پیش آمده باشد که با خرابی آسانسور مواجه شده و باید از طریق راه پله رفت و آمد می کردند.
نکته مهم دیگر در خرید ملک توجه به مکان و نحوه ساخت ساختمان مورد نظر است. مکان آپارتمان باید به گونه ای باشد که رفت و آمد با خودرو یا بدون آن آسان باشد. نحوه قرار گیری آپارتمان نیز مهم است که رو به خیابان است یا رو به روی آپارتمان دیگر و یا اینکه در نحوه قرارگیری و ساخت ملک به نوردهی آن نیز دقت شده است یا خیر.

بهتر است از مواد و مصالح ساختمان نیز از مالک پرس و جو کرده و با یک مشاور نیز در این مورد مشورت کرده تا از ایمنی ساختمان اطمینان حاصل کنید. کیفیت مصالح ساختمانی کهر شده برای ساخت املاک، در ایمنی ساختمان و در قیمت املاک تاثیرگذار است.

املاک منطقه 22
با توجه به همین چند نکته ساده، انتخاب ملک برای شما ساده تر شده و با دقت بیشتری اقدام به خرید املاک می کنید. سعی کنید به تمامی نکات توجه کنید و از مشاور املاک مد نظر نیز بخواهید با دقت آن را بررسی کند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.