کاهش قیمت املاک تا پایان سال 97

پیش بینی کردن در مورد بازاری که تمام پیش بینی های سال گذشته را بهم ریخته است کار سختی است. با این حال بسیاری از کارشناسان مشغول بررسی و ارائه پیش بینی خود از بازار املاک هستند. این پیش بینی ها برخی مثبت و برخی دیگر منفی است. در هر صورت باید دید که تا چه میزان امکان تحقق این پیش بینی ها وجود دارد.

در این بین رییس کمسیون عمران مجلس بر این باور است که تا پایان سال جاری شاهد کاهش قیمت املاک خواهیم بود. خبری خوش که می تواند برای بسیاری از مردم موقعیتی مناسب جهت خرید ملک ایجاد کند. البته مشخص است که قیمت ها به میزان تابستان سال جاری نخواهند رسید؛ اما کاهش درصدی از قیمت نیز باعث رونق خرید و فروش خواهد شد.

مهمترین دلیلی که به اعتقاد محمدرضا رضایی کوچی باعث کاهش قیمت املاک خواهد شد، ثبات اقتصادی در ماه های آتی است. در واقع کاهش تدریجی قیمت ارز و سکه باعث می شود تا ثبات نسبی در بازار ایجاد شود و همین موضوع به بهبود وضعیت بازار املاک کمک خواهد کرد. این موضوع کمک خواهد کرد تا فروش املاک توسط مالکان رونق پیدا کند.
اصولا وقتی قیمت املاک افزایش پیدا می کند، صاحبان ملک از فروش دست می کشند تا قیمت ها صعود خود را طی کند. بعد از ثبات نیز کافی است قیمت ها کمی کاهش پیدا کند، همین صاحبان ملک برای سود بیشتر سعی می کنند زودتر املاک خود را به فروش برسانند تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند.

در شرایط فعلی به نظر می رسد ثبات اقتصادی نسبی که رییس کمسیون عمران مجلس نیز به آن اشاره کرده است، به وضعیت بازار ملک کمک خواهد کرد. این ثبات باعث می شود تا برخی از افراد برای خرید به بازار مراجعه کنند و با کاهش قیمت ها، فروش نیز رنگ و بوی بیشتری می گیرد.

املاک منطقه 22

در چنین شرایطی توجه به تولید املاک بسیار مهم است. دولت باید با ارائه تسهیلات به انبوه سازان و اجرای طرح هایی مثل مسکن اجتماعی، شور و نشاطی در بازار املاک ایجاد کند تا مشکلات زیادی از این بازار و بازارهای مرتبط برطرف شود. علاوه بر این تناسب تسهیلات خرید املاک با شرایط قیمتی فعلی نیز می تواند گزینه مناسبی برای بهره برداری از شرایط ایجاد شده باشد. به طور کلی دولت می تواند با استفاده از ظرفیت فعلی، در چند ماه وضعیت بازار املاک را بهبود ببخشد.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.