تلاش های اتاق تعاون در راستای بهبود بازار املاک

در روزهای اخیر شاهد اجرایی شدن برنامه های جدید دولت در خصوص بازار ارز هستیم. هدف دولت از ارائه طرح جدید سامان دادن به شرایط به وجود آمده اقتصادی است. برنامه مطرح شده جدید ارزی دولت بسیار بهتر از برنامه قبلی است که در ماه ‌های گذشته اجرایی شده است.

شرایط برای هدفمند شدن مصارف ارزی بسیار بهتر از قبل است و سیاست‌ های ارزی در مسیر درستی قرار گرفته است.

سیاست‌ های جدید دولت معایب و مشکلات برنامه قبلی را ندارد و فعالان حوزه اقتصاد که استفاده کننده ارز هستند، شرایط مناسب تری نسبت به قبل در پیش رو خواهند داشت و ارز به صورت هدفمند ارائه شده و به مصرف می‌ رسد. مسیر انتخاب شده و برنامه جدید بسیار امیدبخش است و به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

در کنار این سیاست های جدید برخورد قاطع با افرادی که در این مدت کوتاه از شرایط استفاده کرده‌اند بسیار ضروری به نظر می رسد. در صورتی که برخورد قاطعانه و البته از روی عدالت با متخلفان شود، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. به ویژه که افراد سودجو باعث شده اند تا بازارهای موازی مثل بازار املاک نیز متلاطم شود.

اتاق تعاون از جمله قسمت هایی است که در شرایط فعلی تلاش می کند تا بازار املاک بهبود پیدا کند. به نظر می رسد راهکارهایی که توسط مسئولان اتاق تعاون پیشنهاد می شود، قابلیت اجرایی دارند. مشخص است که کمک اتاق تعاون بسیاری از مشکلات در حیطه مسکن را برطرف خواهد کرد.
با اجرایی شدن سیاست های ارزی، شرایط بازار املاک بهتر خواهد شد.

اتاق تعاون هم برنامه ‌های پیشنهادی برای خارج شدن از بحران و حقوق املاک در دستور کار خود دارد و پیش‌ بینی می شود افزایش قیمت املاک که متاثر از گرانی ارز بوده با بهبود شرایط در بازار ارز با کاهش روبرو خواهد شد. دولت تلاش می کند تا با کاهش قیمت مسکن، رونق دوباره و البته معقولی را به بازار املاک تزریق کند.

در صورتی که دولت به کمک بخش های مختلف مثل اتاق تعاون بتواند به این هدف دسترسی پیدا کند، مشکلات سال های قبل در زمینه رکود و حباب در بازار مسکن دوباره تکرار نخواهد شد.
امید است که در ماه‌ های پیش رو با اجرایی شدن طرح های ارزی و طرح های پیشنهادی اتاق تعاون، شاهد بهبود شرایط اقتصادی در حوزه املاک و رونق گرفتن هر چه بیشتر این صنعت پر رونق باشیم.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.