اعتراض وزیر را به افزایش اجاره بهای ملک

یکی از مهمترین قسمت ها در بازار املاک، بازار رهن و اجاره است. با توجه به اینکه اکثریت افراد اجاره نشین را طبقه متوسط و ضعیف تشکیل می دهند، در نتیجه وضعیت نابسامان در این بازار، به این طبقات فشار بیشتری وارد می کند. متاسفانه یکی از مشکلاتی که در تابستان گذشته به وقوع پیوست، به هم ریختگی بازار رهن و اجاره املاک بود.

در تابستان که فصل نقل و انتقالات در بازار املاک محسوب می شود، به ناگاه قیمت ملک به صورت نجومی افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت باعث شد تا بسیاری از مستاجران نتوانند ملکی که قبلا در آن ساکن بودند را تمدید کنند. عدم تمدید هم باعث کوچ این افراد به محله های پایین تر و برخی به حاشیه شهرها شد. موضوعی که در سال های آتی معضلات خود را بیشتر نشان خواهد داد.

حالا وزیر جدید با انتقاد از افزایش قیمت رهن و اجاره، خواستار بهبود شرایط در این بازار شده است. در مقابل نیز بسیاری از کارشناسان با اعتقاد به اینکه مشکلات موجود در بازار رهن و اجاره متوجه دولت و تصمیمات وزیر قبلی است، انتقاد را وارد ندانستند. در واقع وزیر جدید راه و شهرسازی باید با ارائه راهکارهایی به رفع این مشکل بپردازد.

خوشبختانه اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی برخلاف وزیر قبلی، سعی دارد تا مشکلات مردم را ببیند و درصدد برطرف کردن آن ها باشد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار املاک، دید خوبی به این وزیر داشته باشند. این اولین بار است که حرف های وی باعث واکنش منفی فعالان در بازار ملک مواجه می شود.

یکی از مهمترین مشکلاتی که مستقیما متوجه دولت است، کاهش ساخت و سازهای کاربردی در 5 سال گذشته است. ساختمان های نوساز مورد نیاز مردم وجود ندارد و همین موضوع باعث بروز بسیاری از مشکلات در رهن و اجاره نیز شده است. همچنین عدم نظارت و عدم شفافیت در بازار رهن و اجاره املاک، از دلایلی است که باعث بروز مشکلات قیمتی شده است.

املاک منطقه 22

در حال حاضر اگر دولت و وزیر جدید راه و شهرسازی قصد دارد تا به جنگ مشکلات موجود در بازار رهن و اجاره املاک برود، باید نظارت بر این بازار سریعا افزایش پیدا کند. در این صورت است که هیچ مالکی نمی تواند خودسرانه قیمت ها را افزایش دهد. مشکل بزرگی که در تابستان امسال وضعیت رهن و اجاره را به حالت بحرانی کشاند. امید است اسلامی بتواند با تدابیری زیبا این مشکل را برطرف و از ادامه این شرایط جلوگیری کند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.