آیا به مشارکت در ساخت فکر کرده اید؟!

یکی از جذاب ترین پیشنهادات در بازار ملک و ساختمان اقدام به مشارکت در ساخت است. افرادی که صاحب خانه های کلنگی یا منازل ویلایی قدیمی هستند، می توانند با مشارکت در ساخت همراه با شرکت های مختلف مهندسی فعال در زمینه املاک از فواید این تصمیم بهره مند شوند.

با توجه به اینکه از ابتدای سال 1397 قیمت ملک و مسکن شیب صعودی را در پیش گرفته است، تصمیم گیری در رابطه با اقدام به مشارکت در ساخت می تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از خانواده ها باشد. در بین خریداران خانه و مراجعه کنندگان به مشاوران املاک، دو دسته کلی وجود دارند که دسته اول شامل خانه اولی ها و جوانان تازه ازدواج کرده بوده و دسته دوم افرادی هستند که قصد دارند خانه و محل سکونت خود را تغییر دهند.

آن دسته از خانواده هایی که قصد خرید خانه برای فرزندان خود را دارند، با توجه به بالا رفتن قیمت مسکن در این روزها و شرایط بازار املاک می توانند به نوسازی و ساخت خانه قدیمی خود فکر کنند. با اینکار هم خانه خانواده ها نوساز شده و هم خانه مناسب برای فرزندان خود را تهیه کرده اند.

اما مشکلی که بر سر راه این نوع تصمیم قرار دارد، کمبود نقدینگی و عدم بهره مندی از دانش و تخصص فنی است. در چنین شرایطی پیشنهاد اکثر مشاوران املاک اقدام به مشارکت در ساخت است.

هرچند در وهله اول ممکن است افراد نگران محل سکونت خود تا آماده شدن ساختمان نوساز خود باشند، اما شیرینی وارد شدن به خانه نوساز پس از تحمل مدتی سختی در املاک اجاره ای، بسیار گواراتر خواهد بود. همچنین رهایی از مشکلات متعدد موجود در خانه های بافت فرسوده می تواند به عنوان مهم ترین دلایل اقدام به مشارکت در ساخت مطرح شود. استفاده از امکانات روز همچون سیستم های سرمایشی و گرمایشی استاندارد، درب ها و پنجره های دوجداره و… می توانند در آسایش و آرامش شما در خانه نوساز بسیار تاثیرگذار باشند.

امکاناتی که عدم وجود آنها در املاک فرسوده همواره باعث آزار ساکنین می شود.
همچنین باتوجه به پتانسیل موجود در هر منطقه، می توان اقدام برای مشارکت در ساخت را به منزله یک سرمایه گذاری بلندمدت و کسب سود و منفعت مالی از بازار املاک مطرح کرد. چراکه اگر شما زمانی تصمیم بگیرید تا محل سکونت خود را تغییر دهید، ارزش یک واحد مسکونی نوساز نسبت به یک خانه کلنگی بیشتر بوده و از فروش خانه نوساز، سرمایه شما ارزش بالاتری پیدا می کند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.