تغییرات قیمت املاک در فصل زمستان

سوال های زیادی در مورد تغییر قیمت ملک در زمستان پرسیده می شود. همه به ویژه خریداران واقعی دوست دارند اطلاعات دقیقی در مورد قیمت ملک داشته باشند تا بتوانند بر اساس آن خرید خود را انجام دهند. در چنین شرایط نابسامانی که قیمت ها ناگهانی جا به جا می شود، نه مالکان ریسک فروش می کنند و نه خریداران با اطمینان حرف از خرید می زنند.

هرچند پیش بینی کردن در چنین بازاری کار سختی محسوب می شود، رییس اتحادیه املاک تهران معتقد است در زمستان قیمت املاک تغییر خاصی پیدا نخواهد کرد. با توجه به شرایطی که در بازارهای اقتصادی ایجاد شده، می توان این نوع پیش بینی را منطقی دانست. چراکه بازار املاک در حال حاضر نه ظرفیت افزایش قیمت را دارد و نه تمایلی برای کاهش از خود نشان می دهد.

البته این تنها به شرطی است که بازار ملک به صورت تنها مورد بررسی باشد. اگر قرار باشد به تاثیرات بازارهایی مثل بازار ارز و طلا بر روی ملک توجه کنیم، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. سال گذشته نیز بسیاری از کارشناسان املاک بر این باور بودند که بازار ملک به سمت رونق با افزایش قیمت به صورت معقول پیش خواهد رفت. همین روند نیز در حال طی شدن بود که ناکهان بهم ریختگی بازار ارز و سکه باعث شد بازار ملک نیز دچار مشکلاتی شود.

با این حال به نظر می رسد وضعیت فعلی بازار املاک تفاوت های زیادی با سال گذشته دارد. بازار ملک به هیچ وجه گنجایش افزایش قیمت را ندارد. علاوه بر این با توجه به تجربیات سال گذشته، جلوی بسیاری از سوداگری ها گرفته شده و تعدادی از سوداگران نیز دستگیر شده اند. به همین علت ایجاد تخلفات گسترده برای افزایش قیمت غیرواقعی در بازار ملک اتفاق نخواهد افتاد. نظارت مناسب در بازار ملک کمک می کند تا شاهد چینی شرایطی نباشیم.

املاک منطقه 22

علاوه بر این تغییر وزیر قبلی که توجهی به مشکلات بازار املاک و عرضه زمین و… نداشت، موجی از امید را در دل فعالان بازار ملک ایجاد کرده است. همین موج امید باعث می شود تا رونق به بازار ملک باز گردد. به همین علت به صورت کلی توصیه می شود تا افرادی که قصد خرید ملک دارند، خرید خود را انجام دهند؛ چراکه تغییر قیمتی خاصی قرار نیست در بازار فعلی ملک ایجاد شود. فروشندگان نیز نباید به شایعات افزایش قیمت، دل خوش کنند. بهتر است مالکان واحدهای آپارتمانی، خریداران فعلی حاضر در بازار املاک را دریابند.

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.